„Cu cât îi învățăm pe copii mai multe strategii pentru eșec, cu atât îi educăm mai bine”, susține un expert în educație

Data actualizării: | Data publicării:
„Cu cât îi învățăm mai multe strategii pentru eșec, cu atât îi educăm mai bine”, susține un expert în educație / FOTO: freepik.com @alekxxxis
„Cu cât îi învățăm mai multe strategii pentru eșec, cu atât îi educăm mai bine”, susține un expert în educație / FOTO: freepik.com @alekxxxis

De-a lungul generațiilor, educația copiilor a fost întotdeauna una dintre preocupările principale ale adulților, iar în prezent, în această eră marcată de tehnologie, această preocupare nu face excepție.



Tehnologia a schimbat fundamental modul în care funcționează societatea noastră, iar generația actuală trebuie să se adapteze și să renunțe la vechile paradigme educative. Pentru Mar Romera, expert în educația timpurie, este clar că nu mai putem continua să adoptăm modele de transmitere a cunoștințelor tradiționale, deoarece studenții au acces la o cantitate imensă de informații în propriile lor dispozitive portabile.

Niciodată până acum nu am trăit într-o epocă în care accesul la informații și cunoștințe să fie atât de vast. Cu toate acestea, această abundență de informații aduce și provocări noi, cum ar fi riscul de a ne pierde în detalii inutile și de a nu ști cum să folosim în mod eficient această lume a cunoașterii portabilă.

Aici intervine rolul adultului - fie că este vorba de un educator, un părinte sau un profesor. Ei au responsabilitatea de a nu oferi doar mai multe informații, ci mai degrabă de a învăța tinerii cum să utilizeze în mod adecvat resursele disponibile. Acest lucru presupune învățarea abilităților critice de gândire, analiză și sinteză, astfel încât tinerii să poată naviga cu încredere și eficiență în lumea informației.

Gândire critică

Mar Romera subliniază în discuțiile sale cu elevii și profesorii că societatea greșesc atunci când presupun că furnizarea de mai mult conținut conduce automat la o pregătire mai bună și că educația este mult mai mult decât însușirea de cunoștințe. Cu tehnologia în creștere și cu intrarea lentă, dar sigură a inteligenței artificiale în sălile de clasă, metodele de predare devin mai personalizate, permițând profesorilor să economisească timp și să se concentreze mai mult pe nevoile individuale ale elevilor.

Pentru Romera, educația în secolul XXI trebuie să se concentreze pe dezvoltarea individului și nu doar pe transferul de cunoștințe. Este despre formarea elevului ca ființă în întregul său, punând accentul pe dezvoltarea gândirii critice.

În această misiune, colaborarea între familie, profesori și instituții de învățământ este esențială. Romera subliniază că premiul suprem al educației este însuși copilul și că toți cei implicați trebuie să lucreze împreună în acest sens. Un profesor eficient trebuie să fie un ascultător dedicat, să fie deschis la colaborare și să demonstreze respect față de elevi, arătând interes pentru nevoile și perspectivele lor.

Romera descrie ideea unui profesor adevărat ca fiind un individ care are simțuri extrem de dezvoltate: vede lumea prin ochii unui copil, ascultă cu atenție nevoile și dorințele lor, și este sensibil la modul în care poate influența experiența lor educațională. În plus, adaugă că un profesor complet ar avea două simțuri suplimentare: un simț al umorului și un simț comun, ambele esențiale pentru a naviga cu succes în complexitatea procesului educativ.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel