Acestea sunt documentele și condițiile necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025

Data publicării:
Acestea sunt documentele și condițiile necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025 / FOTO: freepik.com@jowomid
Acestea sunt documentele și condițiile necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025 / FOTO: freepik.com@jowomid

Documentele necesare cadrelor didactice care doresc să obțină gradele didactice I sau II, au fost publicate de Inspectoratului Școlar Județean Olt. 



Profesorii trebuie să depună două dosare, deoarece actele „se depun în dublu exemplar”, așa cum arată documentul. Anul acesta se pot înscrie cu dosar candidații la obținerea gradelor didactice I și II care au depus cereri de preînscriere în anul școlar 2023-2024.

Acordarea gradului didactic II semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui plus de profesionalizare, confirmat de rezultatele obţinute la probe special concepute pentru a pune în evidenţă valoarea adăugată achiziţionată în intervalul parcurs de la obţinerea definitivării.

Citește și Goana după „cea mai bună școală”: ambiția părinților și coșmarul copiilor?

Acordarea gradului didactic I semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui nivel înalt de maturitate profesională şi expertiză, care îl recomandă ca pe un generator de bune practici în mediul educaţional şcolar.

În anul școlar 2024-2025, inspecția specială din cadrul examenului pentru obținerea/echivalarea gradului didactic I, precum și susținerea lucrării metodico-științifice în cadrul examenului pentru acordare gradului didactic I, se pot realiza atât în sistem online cât și cu prezență fizică, conform hotărârii senatului universitar al instituției de învățământ/consiliului de administrație al unității de învățământ – centru de perfecționare, potrivit Edupedu.ro.

Pentru candidații înscriși la gradul didactic II, sesiunea 2025, inspecția specială se poate efectua până la data de 31 mai 2025.

Înscrierea pentru acordarea gradului didactic II, sesiunea 2026 se face în perioada 1 octombrie – 29 noiembrie 2024.

Candidatul depune la conducerea unității de învățământ dosarul de înscriere.

Dosarele cadrelor didactice pentru înscrierea la examenul pentru acordarea gradului didactic II, sesiunea 2026, care îndeplinesc condițiile legale, vor fi înaintate de către conducerile unităților de învățământ, cu adresă de înaintare, la Inspectoratul Școlar Județean, până la data de 29 noiembrie 2024.

Pentru sesiunea 2027, gradul didactic II, cadrele didactice care îndeplinesc condițiile legale și doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic II, vor solicita, în perioada 1-31 octombrie 2024, a anului școlar premergător depunerii dosarului de înscriere, efectuarea primei inspecții curente, printr-o cerere adresată conducerii unității de învățământ unde funcționează.

Conducerile unităților de învățământ, după validare în consiliul de administrație, vor înainta cererile, cu adresă de înaintare, la Inspectoratul Școlar Județean, până la data de 31 octombrie 2024, unde vor fi înregistrate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel