Afirmațiile mai eficiente decât „ai grijă” pe care să le spui copilului tău, conform unui terapeut

Data publicării:
Afirmațiile mai eficiente decât „ai grijă” pe care să le spui copilului tău, conform unui terapeut / FOTO: freepik.com @volodymyr-t
Afirmațiile mai eficiente decât „ai grijă” pe care să le spui copilului tău, conform unui terapeut / FOTO: freepik.com @volodymyr-t

„Ai grijă!”, o expresie pe care părinții o folosesc frecvent pe parcursul zilei. 



Copiii sunt mici exploratori curajoși, gata să experimenteze și să descopere lumea prin cățărat, sărit și alergat.

De multe ori, nu sunt conștienți de pericolele care îi pândesc. Chiar dacă joaca este esențială pentru dezvoltarea mentală și fizică a copiilor, părinții au nevoie de resurse pentru a naviga în această aventură provocatoare numită parentalitate.

Experții în educație parentală, Kristin Gallant și Deena Margolin, au găsit nouă modalități alternative de a le spune copiilor să fie atenți, evitând repetarea aceleași fraze.

„Când situația nu implică un risc serios, putem folosi aceste expresii pentru a-i încuraja să fie conștienți de mediul înconjurător și să-și dezvolte abilitățile de rezolvare a problemelor”, explică ei.

Pe contul lor de Instagram, acești experți invită părinții să experimenteze cu următoarele nouă fraze, menite să îi împuternicească pe cei mici.

Nouă afirmații pentru a înlocui „fii atent!”

Folosește-ți mâinile pentru a te ține ferm.

Care este planul tău acolo?

Te simți în siguranță?

Înainte de a arunca asta, uită-te în jurul tău.

Spune „ajutor” dacă ai nevoie de ajutorul meu.

Vezi acest obstacol în fața ta?

Uită-te în jos când mergi.

Cum te pot ajuta mâinile și picioarele tale?

Ce ai putea face în această situație?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





DC Media Group Audience
pixel