Chirurgia estetică sub 18 ani: bullying și „înlăturarea defectelor”. Iată daunele emoționale pe care acestea le produc

Data actualizării: | Data publicării:
Photo by form PxHere
Photo by form PxHere

De foarte multe ori, de fapt, copiii care apelează la operații estetice au fost victime ale bullying-ului. În iar în urma unui episod de bullying, ei consideră că cea mai bună soluție este înlăturarea acelui defect fizic care nu este acceptat de ceilalți, iar părinții își dau acceptul.



Iată cât de greșit și grav este să îți dai cordul ca părinte și să încurajezi copiii spre înlăturarea acelor trăsături care sunt considerate ”defecte”.

„Aspectul tău este cauza și trebuie corectat. Odată înlăturat defectul, poți trăi o viață fericită.”

Cum te-ai simți dacă cineva ți-ar spune aceste cuvinte? Dacă acel cineva ar fi mama ta. Persoana care ar trebui să te protejeze și care ar trebui să te facă să te simți invincibil și să te perfecționeze așa cum ești? 

Nicio viață fericită nu îi așteaptă pe copiii postoperatori, ci doar o viață plină de nesiguranțe, nemulțumiri și de multe ori chiar remuşcări.

Cum poate acționa un părinte atunci când se confruntă cu incidente de agresiune care denigrează aspectul fizic al copiilor?

 „Mamă, mă tachinează din cauza nasului meu”

„Iubire, îmi pare atât de rău, nu-ți face griji, aceste lucruri pot fi schimbate, astăzi cu operație totul se poate face și nu vei mai avea de-a face cu acest defect fizic” .

Un părinte care răspunde astfel este în primul rând o persoană care NU este capabilă să se accepte, care nu este capabilă să fie puternică și care este o victimă a societății. 

Putem înțelege că un părinte se simte rău văzându-și copiii suferind. 

Pot să înțeleg că un părinte este tentat să ofere o soluție imediată care să poată „elimina acel rău” în acel moment. 

Dar, invităm părinții să reflecteze asupra faptului că, încercând să elimine un rău, ei creează unul și mai mare. Daunele emoționale aduse copiilor ar putea fi chiar ireparabile. 

A-i spune unui copil să se supună criticilor celorlalți și să se „conformeze” societății pentru a nu fi judecat, înseamnă a te asigura că acel adolescent devine un adult slab, condiționat, incapabil de a reacționa la situații, lipsit de stima de sine și la mila altora. 

Fiecare acțiune a unui părinte este o sămânță. O sămânță care poate aduce fructe bune sau fructe otrăvitoare.

Un părinte ar trebui să ia o torță și să lumineze calea copilului, cum? 

Schimbarea completă a situației și plasarea lui sau a ei într-o poziție de superioritate absolută față de agresor. 

Superioritatea nu înseamnă aroganță ci „înțelegerea slăbiciunii celuilalt”.  

Un copil care înțelege că bătăușul se confruntă cu o mare dificultate nu va mai privi acea persoană ca fiind „omnipotentă”, ci va învăța să-l cerceteze și să-i vadă toate părțile slabe. 

Un părinte ar trebui chiar să-și facă copilul să se simtă privilegiat în comparație cu bătăușul: pentru că adesea copiii vizați sunt invidiați pentru că sunt mai buni la școală, mai drăguți cu toată lumea, mai „buni”! Este important să i se explice și această față a monedei.

Agresorii invidiază ceea ce nu pot avea. Agresorul este o persoană care, pentru a se simți bine și superior celorlalți, trebuie să caute neapărat defecte la alții, pentru că, săracul, nu își găsește merite nici în sine, nici în alții: asta este ce ar trebui să spună un părinte copiilor lor.

Fiecare caracteristică a corpului tău te face unic și, prin urmare, special. Valoarea unei persoane nu se măsoară după aspectul său fizic, nici nu este dată de o notă la școală, valoarea unei persoane se dă la naștere, este infinită și nimic și nimeni nu o poate diminua.

Băiatul agresat trebuie totuși ajutat în mod concret, este inacceptabil ca el să fie în continuare o victimă a acestor comportamente. Din acest motiv, ar trebui să vorbim apoi cu profesorii pentru ca aceștia să poată acționa cu agresorul în cauză pentru a-l sprijini și a-l îndruma să devină o persoană mai bună.

Școala ar putea oferi sisteme de „asistență” elevilor care se comportă în acest fel. Drumuri în care acționează multiple figuri specializate care, în loc să sporească ura acestui băiat sau fetiță față de lumea exterioară, contribuie la a-i face să-și schimbe atitudinea. 

Este un pic ca în filmele americane în care dacă nu îți faci temele stai o oră în plus după școală pentru a face ordine în clasă sau pentru a face o sarcină suplimentară. 

În acest caz, copiii ar urma în schimb un curs în afara sau în interiorul școlii în care învață acceptarea, iertarea, empatia și conștientizarea propriilor greșeli. 



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Comportamente si Emotii





DC Media Group Audience
pixel