Ministrul Daniel David spune că includerea celor două domenii în documentul strategic pentru perioada 2025 - 2030 susţine dezvoltarea unei societăţi orientate spre cunoaştere.
Ministrul subliniază că rolul celor două domenii devine decisiv într-un context în care accesul la cunoaştere influenţează direcţia unei ţări.
„În esenţă, integrarea Educaţiei şi a Cercetării (Ştiinţei) este fundamentală, pentru a ne dezvolta ca o societate bazată pe cunoaştere: fără cercetare devenim o colonie ştiinţifică/tehnologică, iar fără educaţie devenim o civilizaţie eşuată sub obscurantism. În consecinţă, nu este un secret că am considerat analfabetismul funcţional un risc de securitate naţională, focalizându-mi o mare parte din resursele mandatului de ministru pe lupta împotriva acestui risc, atât direct (prin reforme care îl vizează, exemplu: învăţare remedială, reducerea abandonului şcolar), cât şi indirect (prin reforme care întăresc alternativa, exemplu: reforma curriculară cu impact asupra calităţii educaţiei, gândire critică/metode moderne de învăţare)”, afirmă Daniel David.
El aminteşte că a direcţionat măsuri clare spre reducerea analfabetismului funcţional. Aceste măsuri includ programe de sprijin educaţional şi schimbări în structura curriculumului.
Ministrul explică importanţa instituţiei pe care o conduce şi subliniază rolul cercetării în dezvoltarea unei societăţi moderne.
„Viziunea mea este că Ministerul Educaţiei şi Cercetării este cel mai important minister al unei ţări, deoarece aici se generează cunoaşterea prin cercetare-dezvoltare-inovare (CDI) şi se diseminează apoi prin educaţie, astfel încât educaţia poate să fie utilizată de toţi ceilalţi pentru a avea o societate bazată pe cunoaştere, cu impact asupra bunăstării şi calităţii vieţii noastre.
Iar cunoaşterea este antidotul vremurilor noastre la atacul pseudoştiinţei asupra civilizaţiei şi democraţiei, în timp ce analfabetismul funcţional este virusul potenţial mortal al societăţii bazate pe cunoaştere”, a subliniat David.
El arată că modul în care funcţionează educaţia şi cercetarea poate decide dacă o societate evoluează sau rămâne blocată.
Ministrul apreciază includerea acestei perspective în Strategia Naţională de Apărare şi pregăteşte următorii paşi.
„Mă bucur că Strategia Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2025, 2030 a inclus această viziune şi le mulţumesc Preşedintelui şi CSAT pentru susţinerea acesteia. Urmează acum să detaliem componenta de educaţie-cercetare în planuri concrete de acţiune”, a adăugat ministrul Educaţiei şi Cercetării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.