Ești însărcinată și ai dureri de spate? Sfaturile acestea te-ar putea ajuta

Data actualizării: | Data publicării:
Fotografie de la Denys Mikhalevych/ Pexels
Fotografie de la Denys Mikhalevych/ Pexels

Ideal, în timpul sarcinii, este să rămâi activă pentru a avea un tonus muscular bun și pentru a evita durerile de spate care sunt groaznice. 



Nu e deloc surprinzător că te doare spatele când ești însărcinată și asta din cauza creșterii uterului și schimbării centrului de greutate al corpului, pe de o parte, iar pe de alta parte din cauza unui hormon -relaxina- care relaxează ligamentele de la nivelul bazinului.

Durerea de spate este unul dintre cele mai frecvente simptome ale sarcinii și poate apărea devreme în sarcina și persista sau chiar înrăutăți pe măsură ce sarcina evoluează.

Desi sunt puține studii privind utilitatea centurilor de susținere la gravide, unele femei le considera utile deoarece prin susținerea abdomenului, se ameliorează tensiunea de la nivelul spatelui.

De asemenea, să te ridici din pat poate deveni dificil, că urmare a creșterii abdomenului și modificării centrului de greutate. Te poate ajuta dacă te rotești pe o parte, astfel încât să ajungi cu fața la marginea patului.

Coboară-ți picioarele pe marginea patului și folosește-ți brațele pentru a te împinge în saltea în poziția șezând. Plasează picioarele pe podea orientate înainte și ridica-te.

Dacă sunteți însărcinată și durerea de spate a apărut deja, o puteți ameliora cu câteva măsuri simple pe care le veți descoperi în cele ce urmează.

1. Purtați pantofi potriviți

Nici plat (nerecomandat pentru arcul piciorului) nici cu toc mai mare de 5 cm (ar pune prea multă presiune pe spate).

2. Asigurați-vă că aveți o poziție bună în timpul somnului

Dormi pe o parte, pe partea stângă și cu o pernă între picioare. Dacă salteaua este foarte moale, așezați o scândură de lemn între bază și saltea însăși.

3. Plimbare zilnică

O plimbare scurtă cu o postură bună (cu spatele ținut drept) este mai bună decât o plimbare mai lungă care creează probleme musculare.

4. Acordați atenție greutăților

Nu vă aplecați pentru a ridica un obiect de pe podea: îndoiți-vă picioarele și coborâți-vă. Nu purta prea multă greutate cu o mână și ține greutățile cât mai aproape de corp.

5. Nu tensiunii musculare

Relaxați-vă mușchii spatelui aplicând alternativ cald și rece sau cereți să vi se facă masaje blânde.

6. Exerciții de întindere

Înainte de a merge la culcare, pune-te în patru labe, cu palmele sprijinite pe podea și încearcă să stai pe călcâie de mai multe ori. Alternați această mișcare cu mișcarea „pisica”, arcuindu-vă spatele ca o „felină furioasă”.

Când să mergi la medic dacă suferi de durere de spate în timpul sarcinii

Este important să știi că durerea de spate poate fi de asemenea un simptom al nașterii premature, în special dacă apare în trimestrul 2 sau 3 de sarcina, mai ales când înainte nu ai suferit de asta.

În plus, dacă durerea de spate este însoțită de scurgere vaginală, febră sau senzația de arsură când urinezi, ar putea fi semnele unei infecții urinare care trebuie diagnosticată și tratată imediat. 

Dacă durerea este severă sau dacă durează mai mult de doua săptămâni, fă-ți o programare la medicul tău. 



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Probleme de sanatate
Tagurile articolului: duere de spate gravida relaxina





DC Media Group Audience
pixel