În cadrul unei conferințe de presă susținute joi, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat necesitatea urgentă de a introduce standarde clare pentru evaluarea și notarea elevilor din România.
„Reforma numărul doi este o reformă a evaluării. Aici chiar trebuie să încheiem și să avem standarde de evaluare și de notare”, a declarat ministrul.
Pentru nivelul liceal, ministrul a explicat că aceste standarde vor fi dezvoltate simultan cu noile programe școlare, astfel încât să existe o coerență între ceea ce se predă și modul în care sunt evaluați elevii.
„Pentru învățământul liceal, gândim să elaborăm aceste standarde de notare și de evaluare odată cu programele pentru învățământul liceal”, a precizat Daniel David.
În ceea ce privește clasele primare și gimnaziale, termenul asumat de minister este începutul anului 2026.
„Pentru nivelul gimnazial și nivelul primar să le avem în luna ianuarie a anului 2026”, subliniază ministrul Educației.
Ministrul a tras un semnal de alarmă și asupra modului în care sunt realizate în prezent evaluările, fie că este vorba de cele ale elevilor, profesorilor sau instituțiilor.
Potrivit acestuia, multe dintre ele nu oferă informații relevante și concrete.
„Alte aspecte legate de evaluare țin de evaluarea performanțelor individuale, dar și de evaluări instituționale adecvate și relevante. De multe ori, evaluările pe care le facem, și individuale, pentru profesori, pentru elevii profesorilor, sau în diverse variante, personale sau la nivel instituțional, pot să fie niște forme fără fond.
Când te uiți la rezultate, nu au relevanță extraordinară”, a completat Daniel David.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.