Ministrul Daniel David anunță reforma majoră care va schimba modul în care sunt notați elevii: „Trebuie să avem standarde de evaluare și de notare”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministrul Daniel David anunță reforma majoră care va schimba modul în care sunt notați elevii: „Trebuie să avem standarde de evaluare și de notare” / FOTO: freepik.com @oksix
Ministrul Daniel David anunță reforma majoră care va schimba modul în care sunt notați elevii: „Trebuie să avem standarde de evaluare și de notare” / FOTO: freepik.com @oksix

În cadrul unei conferințe de presă susținute joi, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat necesitatea urgentă de a introduce standarde clare pentru evaluarea și notarea elevilor din România.



„Reforma numărul doi este o reformă a evaluării. Aici chiar trebuie să încheiem și să avem standarde de evaluare și de notare, a declarat ministrul.

CITEȘTE ȘI „Școală de la 8:00 - 17:00”. Soluția lui Daniel David pentru părinții care nu pot lua copiii de la școală la prânz. Profesorii vor fi plătiți în plus!

Standardele, gândite odată cu noile programe

Pentru nivelul liceal, ministrul a explicat că aceste standarde vor fi dezvoltate simultan cu noile programe școlare, astfel încât să existe o coerență între ceea ce se predă și modul în care sunt evaluați elevii.

„Pentru învățământul liceal, gândim să elaborăm aceste standarde de notare și de evaluare odată cu programele pentru învățământul liceal”, a precizat Daniel David.

Deadline pentru gimnaziu și primar: ianuarie 2026

În ceea ce privește clasele primare și gimnaziale, termenul asumat de minister este începutul anului 2026.

„Pentru nivelul gimnazial și nivelul primar să le avem în luna ianuarie a anului 2026”, subliniază ministrul Educației.

Evaluările actuale, adesea lipsite de relevanță

Ministrul a tras un semnal de alarmă și asupra modului în care sunt realizate în prezent evaluările, fie că este vorba de cele ale elevilor, profesorilor sau instituțiilor.

Potrivit acestuia, multe dintre ele nu oferă informații relevante și concrete.

„Alte aspecte legate de evaluare țin de evaluarea performanțelor individuale, dar și de evaluări instituționale adecvate și relevante. De multe ori, evaluările pe care le facem, și individuale, pentru profesori, pentru elevii profesorilor, sau în diverse variante, personale sau la nivel instituțional, pot să fie niște forme fără fond.

Când te uiți la rezultate, nu au relevanță extraordinară”, a completat Daniel David.

VEZI ȘI:

„Nu distrugeți destine pentru o virgulă lipsă!” Apelul emoționant al unui profesor către colegii care corectează Evaluarea Națională: „Fiți corecți, dar și umani”

Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a va fi schimbată. Ministrul Daniel David, precizări importante: „Vom alege o variantă care să fie larg acceptată în sistem”

„Guvernul vrea profesori 8 ore pe zi în școală? Serios, România?” Prof. Claudia Chiru arată 6 motive pentru care această decizie distruge calitatea educației și demnitatea profesorilor

Ministrul Daniel David, despre protestele privind bursele: „Dacă aş fi în locul lor, şi eu aş protesta”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel