Noutăți în Statutul Elevului. Vor fi reevaluate lucrările scrise în termen de cinci zile

Data publicării:
Noutăți în Statutul Elevului. Vor fi reevaluate lucrările scrise în termen de cinci zile / FOTO: freepik.com@ syda_productions
Noutăți în Statutul Elevului. Vor fi reevaluate lucrările scrise în termen de cinci zile / FOTO: freepik.com@ syda_productions

Lucrările elevilor vor putea fi reevaluate în termen de cinci zile, conform proiectului privind Statutul Elevului 2024.



Conform proiectului privind Statutul Elevului 2024, dacă argumentele unui profesor cu privire la notele lucrărilor scrise ale elevilor nu sunt considerate satisfăcătoare, elevii și părinții pot solicita reevaluarea lucrării, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea notei.

Documentul, care a fost pus în consultare publică săptămâna trecută de Ministerul Educației, introduce explicit această perioadă de 5 zile lucrătoare pentru depunerea solicitărilor de reevaluare.

Art. 9 – „În vederea exercitării dreptului de a contesta rezultatele evaluării la lucrările scrise, stipulat la art. 7 lit. l), elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susţinătorul legal al elevului poate acţiona astfel:

a) Elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susţinătorul legal solicită, verbal, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezenţa elevului şi a părintelui, a tutorelui sau a susţinătorului legal, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicare.

b) În situaţia în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul, părintele, tutorele sau susţinătorul legal poate solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unităţii de învăţământ reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice.”

Directorul desemnează alți doi profesori care nu predau la clasa respectivă și care vor reevalua lucrarea scrisă.

Dacă argumentele unui profesor în privința notelor elevilor de la lucrările scrise nu sunt considerate satisfăcătoare, elevii și părinții pot solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unităţii de învăţământ reevaluarea lucrării, conform proiectului privind Statutul Elevului 2024. Săptămâna trecută, documentul a fost pus în consultare publică de Ministerul Educației. 

Concret, a fost introdusă această perioadă de 5 zile lucrătoare în care părinții pot solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, reevaluarea lucrării scrise.

ADVERTISING

Art. 9 – „În vederea exercitării dreptului de a contesta rezultatele evaluării la lucrările scrise, stipulat la art. 7 lit. l), elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susţinătorul legal al elevului poate acţiona astfel:

a) Elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susţinătorul legal solicită, verbal, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezenţa elevului şi a părintelui, a tutorelui sau a susţinătorului legal, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicare.

b) În situaţia în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul, părintele, tutorele sau susţinătorul legal poate solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unităţii de învăţământ reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice.”

Directorul desemnează alți doi profesori care nu predau la clasa respectivă și care vor reevalua lucrarea scrisă

Art. 9 – „c) Pentru soluţionarea cererii de reevaluare, directorul desemnează alte două cadre didactice de specialitate din unitatea de învăţământ preuniversitar, care nu predau la clasa respectivă şi care reevaluează lucrarea scrisă.

d) Media notelor acordate separat de cadrele didactice prevăzute la lit. c) este nota rezultată în urma reevaluării. În cazul învăţământului primar, calificativul este stabilit prin consens de către cele două cadre didactice.

e) În cazul în care diferenţa dintre nota iniţială acordată de cadrul didactic de la clasă şi nota acordată în urma reevaluării este mai mică de un punct, contestaţia este respinsă şi nota acordată iniţial rămâne neschimbată. În cazul în care diferenţa dintre nota iniţială şi nota acordată în urma reevaluării este de cel puţin 1 punct, contestaţia este acceptată.

f) În cazul acceptării contestaţiei, directorul anulează nota obţinută în urma evaluării iniţiale. Directorul trece nota acordată în urma contestaţiei, autentifică schimbarea prin semnătură şi aplică ştampila unităţii de învăţământ.

g) Calificativul sau nota obţinută în urma contestaţiei rămâne definitiv/definitivă.

h) În situaţia în care în unitatea de învăţământ preuniversitar nu există alţi învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar sau profesori de specialitate care să nu predea la clasa respectivă, pot fi desemnați, de către inspectoratul şcolar, cadre didactice din învăţământul primar sau profesori de specialitate din alte unităţi de învăţământ.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

DC Media Group Audience
pixel