”Nu îl pot liniști cu nimic!”: Controlează crizele de furie la copii cu tehnica ”respirației conștiente”

Data publicării:
Fotografie de la Alexander Dummer/ Pexels
Fotografie de la Alexander Dummer/ Pexels

Tehnica ”respirației conștiente”este cea mai bună modalitate de a-ți ajuta copilul să se calmeze atunci când are crize de furie. În articolul de mai jos vă vom explica în ce constă și cum se realizează.

 



Crizele de furie sunt frecvente la copii, în special la cei între 2 și 4 ani. Cu toate acestea, acest lucru nu le face ușor de gestionat. Este o adevărată provocare pentru părinți să înfrunte acel copil copleșit de emoții și cu atât mai mult să o facă sub privirea și judecata celor din jur.

Din fericire, există un instrument cu adevărat util pentru asta. Descoperiți tehnica respirației conștiente și importanța acesteia.

Cu siguranță, de mai multe ori te-ai simțit neputincios atunci când copilul trece printr-o criză de furie. Copilul pare incapabil de raționament și nu îl poți liniști cu nimic. Astfel, te simți din ce în ce mai anxios și ajungi să pierzi controlul.

Deci, țipi la el, îl scuturi, îl apuci de braț pentru a-l duce acasă sau îl trimiți în camera lui până se calmează. Dacă te recunoști în această situație, suntem pe cale să-ți spunem cum respirația poate deveni cel mai bun aliat al tău.

2. Fotografie... (pexels-mohamed-abdelghaffar-783941-1_70867900.jpg)

Foto: Mohamed Abdelghaffar/ Pexels

Ce se întâmplă în creierul copilului în timpul unei crize de furie?

În primul rând, este esențial să înțelegem ce simt copiii în timpul crizelor de furie. Și nu este că sunt temperamentali, nepoliticoși sau manipulatori; ideea este că sunt la cheremul unor emoții pe care nu știu să le gestioneze.

Oricât de mult i-ai cere copilului tău să se calmeze sau să încerce să raționeze cu tine, probabil că nu o va face, pentru că nu are încă maturitatea cognitivă pentru a face acest lucru.

Când copilul tău nu are voie să mănânce o prăjitură, când îi spui că este timpul să plece din parc sau refuzi să-i cumpere o jucărie, se simte frustrat. Din moment ce nu a învățat încă să tolereze acest sentiment, corpul lui intră în stres și creierul, partea lui emoțională, preia controlul.

Amigdala se activează și începe să elibereze adrenalină, care incită la acțiune; iar cortizolul este activat, ceea ce tulbură gândirea.

În plus, cortexul prefrontal, responsabil de raționament, gândire logică și controlul impulsurilor, se închide. Pe măsură ce copilul crește, aceste episoade vor începe să se estompeze și copilul va fi mai capabil să gestioneze furia, frustrarea sau furia.

3. Fotografie... (pexels-stephen-andrews-9305112-1_44965800.jpg)

Foto: Stephen Andrews/ Pexels

Respirația conștientă în timpul crizelor de furie ne ajută să ne calmăm

Acum, ceea ce se întâmplă este că de multe ori adulții nu sunt disponibili să exercite acea funcție de reglare a copilului. De multe ori, ei înșiși sunt copleșiți, stresați și scăpați de sub control. Prin urmare, propria lor anxietate nu face decât să aducă mai mult haos în situație și să agraveze disconfortul copilului.

De aceea, este esențial ca părinții să știe să-și gestioneze emoțiile și să fie capabili să rămână calmi în timpul crizelor de furie. Pentru aceasta, respirația conștientă este excelentă, deoarece este un exercițiu simplu și foarte eficient care poate fi practicat în orice moment și loc.

Păstrând calmul, părintele poate decide cum vrea să acționeze, cum vrea să răspundă și să-și însoțească copilul. În plus, prin comportamentul său el acționează ca model pentru cel mic. Acest lucru se datorează faptului că copiii simt și rezonează cu emoțiile părinților, iar faptul că ești calm îi va fi deja de mare ajutor. În plus, observându-te că respiri, el va învăța să facă acest lucru și, astfel, va dobândi un instrument minunat pentru a-și regla emoțiile.

4. Fotografie... (pexels-george-chambers-19817270-1_43817600.jpg)

Foto: George Chambers/Pexels

Cum să exersezi această tehnică

Vei vedea că este foarte simplu. Doar puneți copilul să se ridice și să înceapă să respire încet și profund. Ar trebui să inspirați timp de aproximativ trei secunde și apoi să expirați timp de aproximativ șase secunde. Te poate ajuta să faco acest lucru ținând ochii închiși, deoarece astfel te vei deconecta pentru un moment de haosul exterior.

De asemenea, este foarte util să așezi o mână pe piept și cealaltă pe abdomen. Asigurați-vă că atunci când inhalați, aerul este îndreptat spre partea inferioară a plămânilor. Cere-i să repete această secvență de mai multe ori și vei începe să observi cum corpul lui se relaxează și mintea își recapătă claritatea.

Dacă copilul tău permite contactul fizic în acest moment, ține-l aproape de tine în timp ce respiră. Acest lucru vă va oferi o senzație plăcută și necesară de calm. Mai mult, când crizele de furie s-au terminat și micuțul poate raționa, învață-l  acest exercițiu pentru ca și el să învețe să le folosească ori de câte ori are nevoie de ele.

Calmează-te și ajută-ți copilul să se calmeze

După cum am văzut, crizele și crizele de furie la copii sunt frecvente, deoarece copiii nu sunt încă capabili să-și controleze emoțiile. Cu toate acestea, pentru a-l calma, adultul trebuie mai întâi să transmită calm. Așadar, ține cont de aceste tehnici de respirație conștientă și vei obține o conviețuire armonioasă.



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Metode si tehnici





DC Media Group Audience
pixel