Programele universitare cu dublă specializare revin începând cu anul 2025-2026. Anunțul ministrului Daniel David: „Mă uit acum cu plăcere că avem primele generaţii care încep în această structură”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Programele universitare cu dublă specializare revin începând cu anul 2025-2026. Anunțul ministrului Daniel David: „Mă uit acum cu plăcere că avem primele generaţii care încep în această structură” / FOTO: Facebook @Ministerul Educației
Programele universitare cu dublă specializare revin începând cu anul 2025-2026. Anunțul ministrului Daniel David: „Mă uit acum cu plăcere că avem primele generaţii care încep în această structură” / FOTO: Facebook @Ministerul Educației

Anul universitar 2025-2026 aduce o schimbare importantă în sistemul de învățământ superior din România. Programele de licență cu dublă specializare, atât în domeniul de studiu, cât și în cel didactic, se reiau după o pauză de mai mulți ani. Prima generație de studenți a fost deja admisă în sesiunile de admitere din acest an, potrivit reprezentanților Ministerul Educaţiei şi Cercetării.



„Ca rector am susţinut în Legea 199/2023 şi prin demersurile UBB elemente europene care se subsumează la ceea ce unii numesc 'Reforma Bologna 2.0' şi mă bucur că în calitate de ministru am iniţiat şi/sau am aprobat câteva din acestea (unele au fost deja iniţiate pe parcursul anilor 2023-2024, iar altele urmează). (...)

Mă uit acum cu plăcere că avem primele generaţii care încep anul universitar 2025-2026 în această structură, ceea ce le va spori şansele de integrare în piaţa muncii, dar va ajuta şi integrarea lor în învăţământul preuniversitar prin arii curriculare mai largi, crescând astfel şi accesul copiilor la cadre didactice calificate.

Din discuţiile preliminare avute cu cei implicaţi am înţeles că a existat interes din partea studenţilor pentru aceste programe şi că startul a fost mai mult decât încurajator”, a declarat ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David.

Prin această relansare, absolvenții vor putea obține competențe în două domenii, ceea ce le va crește șansele de angajare și va acoperi mai bine nevoile din sistemul educațional preuniversitar.

ARACIS promite sprijin pentru universități

Reprezentanții ARACIS, Valentin Năvrăpescu și Cristina Ghiţulică, spun că instituția va continua să colaboreze cu universitățile pentru a implementa eficient noile programe.

Obiectivul este să existe o structură clară și flexibilă, adaptată cerințelor pieței muncii și nevoilor de formare ale viitorilor profesioniști.

De la Procesul Bologna la Reforma Bologna 2.0

Procesul Bologna a început în anii 1990. În 1999, Declarația de la Bologna a pus bazele Spațiul European al Învățământului Superior, cu obiectivul de a crea un cadru comun până în 2010, confirmat la conferința de la Budapesta și Viena. Țările participante au convenit să armonizeze sistemele de studii universitare, să introducă credite transferabile, suplimente la diplomă, să faciliteze recunoașterea diplomelor și să stimuleze mobilitatea academică.

În prezent, sistemul intră într-o nouă etapă, numită de specialiști „Reforma Bologna 2.0”. Aceasta pune accent pe alianțe universitare europene, pe utilizarea cadrelor naționale de calificare în funcție de rezultatele învățării, pe microcertificări și pe recunoașterea învățării formale și informale. Dubla specializare face parte din acest proces de modernizare, oferind un cadru de pregătire mai flexibil și mai relevant pentru actuala piață a muncii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel