Săptămâna şcolară de patru zile. Ce efecte are?

Data actualizării: | Data publicării:
Săptămâna şcolară de patru zile. Ce efecte are? / FOTO: freepik.com
Săptămâna şcolară de patru zile. Ce efecte are? / FOTO: freepik.com

Începând cu acest an şcolar, elevii din Wodzislaw Slaski, un oraş din sudul Poloniei, au doar patru zile de cursuri pe săptămână. 



Programul şcolar redus, care vine şi cu mai puţine teste şi noi criterii de evaluare, a reprezentat o iniţiativă a cetăţenilor şi a fost în cele din urmă aprobat de autorităţile municipale, potrivit worldcrunch.com.

SURSĂ FOTO: freepik.com@syda_productions

Reducerea costurilor și adaptarea la deficitul de cadre didactice sunt principalele motive, în general, care au dus la reducerea săptămânii școlare în unele părți. Acest concept este adaptat și în SUA. Acolo, deja, în mii de școli. În prezent, până la 900 de districte școlare au implementat deja acest concept, în creștere semnificativă comparativ cu 2019, când 650 de școli implementau acest program, potrivit datelor pe care Universitatea din Oregon le-a furnizat pentru Axios. Școlile americane au experimentat săptămâna de școală de patru zile începând cu anii 1930, reînviind dezbaterea despre beneficiile implementării acestei inițiative după criza petrolului din anii 1970 și în urma crizei financiare, potrivit The Guardian . 

Majoritatea școlilor care adoptă săptămâna de patru zile fac acest lucru pentru a economisi bani și pentru a îmbunătăți ratele de prezență și disponibilitatea profesorilor, conform unui studiu din 2021 al Rand Corporation care include date din mai multe state din SUA. Cercetătorii ajung, însă, la concluzia că economiile sunt minime, în general nu mai mult de 3% din bugetul total, deși unii directori atrag atenția că acea mică diferență înseamnă mult.

Implementarea unei săptămâni școlare de patru zile, motivată de economii de costuri și de dorința de a reduce absentele elevilor și de a atrage mai mulți profesori, este însoțită de unele beneficii. Astfel, printre acestea ar fi reducerea epuizării elevilor și creșterea timpului petrecut în familie pentru profesori și elevi, potrivit unui raport de la Axios.

Ce spun studiile

SURSA FOTO: freepik.com

Cu toate acestea, specialiștii atrag atenția asupra posibilelor efecte negative asupra performanței academice a elevilor.

Un studiu realizat în 12 state din SUA de către Paul Thompson, profesor de economie la Universitatea de Stat din Oregon și un student în politici privind săptămâna școlară de patru zile, a descoperit că în districtele școlare unde s-a implementat acest sistem s-au înregistrat scăderi ale performanțelor la matematică și la artele lingvistice.

Aceste constatări au fost confirmate și de un alt studiu ulterior, care a constatat, în plus, un nivel mai ridicat de absenteism și rate mai scăzute de absolvire la timp.

Cercetătorii au intervievat aproape 500 de studenți, părinți, profesori și directori din Idaho, New Mexico și Oklahoma. Ei au chestionat, de asemenea, peste 1.300 de părinți și 6.500 de elevi de gimnaziu și liceu. 85% dintre elevii din școlile de patru zile au spus că le-a plăcut săptămâna mai scurtă „foarte mult”. 89% dintre părinții cu copii la școala elementară au spus, de asemenea, că sunt în mare parte sau foarte mulțumiți de programul mai scurt.

Peste 1.600 de şcoli dintr-un total de 24 de state au decis să îmbrăţişeze programul şcolar de patru zile, revelă un raport al MIT Press Direct, publicat în presă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri





DC Media Group Audience
pixel