Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți. Editorii se tem de o reclamă excesivă la bestselleruri, care sa ducă la sărăcirea creației literare

Data publicării:
Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți. Editorii se tem de o reclamă excesivă la bestselleruri, care sa ducă la sărăcirea creației literare / FOTO: freepik.com@jcomp
Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți. Editorii se tem de o reclamă excesivă la bestselleruri, care sa ducă la sărăcirea creației literare / FOTO: freepik.com@jcomp

Potrivit Radio France Internationale, Guvernul intenționează să deruleze experimentul timp de doi ani.



Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți, după ce un decret recent publicat în Monitorul Oficial din Hexagon a reglementat acest tip de reclame, pentru doi ani, în regim experimental, transmit LaProvence.com care citează AFP și Radio France Internationale (RFI).

Decretul, susține Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța într-un comunicat de presă, “îi îngrijorează pe profesioniștii din domeniul editurii care se tem că va slăbi sectorul și va sărăci creația literară”.

În timp ce Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța a cerut recent Guvernului să interzică publicitatea televizată pentru cărți, Ministerul Culturii a transmis că acest tip de reclame are beneficii și crede în ele, cum ar fi mărirea numărului de cititori, negând că o astfel de publicitate ar fi „cadouri” pentru televiziuni, conform Edupedu.

Consultarea publică cu privire la această măsură a fost lansată la începutul anului de Ministerul Culturii, dar rezultatele ei nu au fost făcute publice. A urmat publicarea decretului în Monitorul Oficial, într-un mod care, potrivit șefului grupului editorial Madrigall, Antoine Gallimard, a “surprins” întregul sector.

Potrivit Radio France Internationale, Guvernul intenționează să deruleze experimentul timp de doi ani.

Organizația librarilor, Syndicat de la librairie française, are aceeași poziție ca și editorii. “Împreună cu întreaga industrie, ne-am opus întotdeauna cu fermitate publicității televizate pentru cărți. Și am reafirmat acest lucru în timpul dezbaterii publice”, a explicat luni delegatul său general, Guillaume Husson, pentru AFP.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri





DC Media Group Audience
pixel