Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a semnat, în urmă cu scurt timp, ordinul pentru aprobarea programelor şcolare la nivel liceal, după avizul Comisiei de Dialog Social.
„Deşi mandatul meu ca ministru l-am asumat cu un caracter temporal clar determinat (luna mai, pentru a se încheia aşezarea instituţiei prezidenţiale), acesta a fost prelungit în etape pentru alte obiective-cheie, printre care şi reforma curriculară.
Reforma curriculumului pentru învăţământul liceal, fiind un proces complicat pe care l-am început eu, era normal să-l închei tot eu. A mai rămas, în faza de aprobare, programa pentru Limba şi literatura română, unde mă aştept la integrarea propunerilor formulate în timpul dezbaterilor şi, ţinând cont de caracterul pronunţat constructivist al domeniului literaturii, la rute flexibile în cadrul unor repere fundamentale bazate pe competenţe şi autori reprezentativi.
Conţinutul va putea fi structurat prin modalităţi diverse, iar autorii reprezentativi vor putea fi completaţi în funcţie de interesele diadei profesor-elev”, a afirmat ministrul Educaţiei Daniel David într-un comunicat de presă.
Daniel David susține că la finalul lunii ianuarie vor fi lansate şi programele pentru clasele a X-a - a XII-a.
„Marele câştig al întregului demers, dincolo de modernizarea, după aproximativ 20 de ani, a unor conţinuturi curriculare - devenite astfel mai relevante şi mai aerisite, cu discipline mai bine coordonate între ele şi în legătură cu celelalte niveluri educaţionale, inclusiv prin accentuarea unei componente ştiinţifice (nu doar cunoştinţe, ci şi modul de dobândire a acestora) - este faptul că 25% din timpul alocat fiecărei discipline va fi rezervat activităţilor educaţional-remediale”, mai spune ministrul Daniel David.
Oficialul susține că noua programă va avea un impact major asupra reducerii analfabetismului funcţional prin:
- a forma competenţele care trebuiau dobândite în perioada-standard, dar nu s-a atins acest obiectiv;
- a consolida-fixa competenţele dobândite;
- a învăţa cum să utilizezi competenţele în viaţa cotidiană şi a dezvolta aceste competenţe, acolo unde se doreşte, pentru performanţă.
Ministrul Daniel David a mai spus că urmează elaborarea manualelor şi formarea profesorilor pentru implementarea curriculumului prin metode moderne.
„Nu în ultimul rând, în acest proces vor fi finalizate standardele naţionale de evaluare pentru fiecare programă şcolară, la nivel primar, gimnazial şi liceal (începând cu clasa a IX-a).
În acest context, recomand ministerului evaluarea în timp a acestor noi programe curriculare, prin impactul lor asupra performanţelor elevilor la testele naţionale şi internaţionale.
Aşa cum am mai declarat, în urma acestei reforme, cred că generaţia de elevi care va avea şansa să fie pregătită la nivel liceal prin noul curriculum - începând cu clasa a IX-a din anul şcolar 2026-2027 - va atinge standardele educaţionale aşteptate de ţară, iar analfabetismul funcţional, care a devenit în ultimii ani un risc de securitate naţională, va fi drastic redus”, a mai punctat Daniel David, potrivit Agerpres.
În final, ministrul le-a mulţumit celor peste 1.500 de specialişti care au elaborat conţinuturile curriculare şi care au participat la dezbaterea acestora, în comisii şi/sau în spaţiul public.
Creștere cu 50% a plății cu ora, vrea Daniel David. „Ar fi mai atractiv pentru profesori”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.