Metoda „Viking” pentru a crește copii fericiți

Data actualizării: | Data publicării:

Potrivit Unicef, cei mai fericiți copii sunt cei care trăiesc în țările nordice. Am putea la fel de bine să-i educăm pe ai noștri în același mod. Iată ce trebuie să știți



Țările nordice se află în fruntea clasamentului Unicef ​​pentru fericire, educație și egalitate, cu cele mai mari rate de bunăstare la nivel global. Copiii din acea zonă a lumii par mai fericiți decât ai noștri. Ei fac lucrurile diferit: mănâncă diferit, învață diferit, se joacă, se îmbracă și chiar dorm diferit. Mai ales când sunt lăsați să doarmă afară în cărucior, la temperaturi sub zero grade.

În plus, copiii nordici petrec ore pe zi întregi în în natură, cântă, se luptă, se cațără, cad și se ridică și toate acestea, în ciuda faptului că clima este îngrozitoare. Citind aceste lucruri, nu te face să vrei să-ți crești copiii ca niște vikingi? Iată ce ai putea face.

Lăsați copiii liberi să se joace 

Studiile asupra copiilor arată că nu cei care se cațără într-un copac, cad și își rup un picior se tem de înălțimi. Cei care nu s-au cățărat niciodată într-un copac, în schimb, au aceste frici.

Jocul este o altă parte importantă a dezvoltării copilului, a cooperării în predare, a încrederii și a judecății adecvate. Uneori trebuie să-i lași pe copii să se certe: trebuie să aibă un conflict, să vadă dacă îl pot rezolva și să stea la masa păcii.

Învață copiii cum să gândească, nu ce să gândească

Vikingii nu încep școala până la vârsta de șase ani (șapte în Finlanda). Se simt confortabil fără note, teste sau teme până la vârsta de 11 ani. Pentru ei, a începe temele devreme erodează timpul de calitate din perspectiva dezvoltării. Sistemul danez se bazează pe o predare bazată pe interese și ei sunt învățați să gândească, nu doar să treacă examene.

Copiii învață să se afirme. Vorbirea în public face parte din rutina școlii, în timp ce lectura vine mai târziu. Lecția aici, indiferent de sistemele școlare diferite, este să-l lași pe copil să-și dezvolte propriile interese și să citească atunci când este momentul potrivit pentru el. Cercetările arată că presiunea copiilor să citească prea devreme provoacă stres. Mai mult, cei care învață să citească mai târziu îi ajung din urmă și chiar îi depășesc pe ceilalți.

„Nu există vreme rea”

Multe studii arată că petrecerea timpului în aer liber îmbunătățește cooperarea, reduce stresul, ajută la concentrare și uniformizează diferențele dintre copiii cu performanțe slabe și cei cu performanțe ridicate. Cu toate acestea, mulți dintre copiii noștri petrec mai puțin timp afară decât prizonierii.

2. Fotografie... (pexels-freestockpro-2702625_34715700.jpg)

Fotografie de la Brett Sayles/ Pexels

În Norvegia, friluftsliv – sau „ viața în aer liber ” – seamănă cu o religie seculară. Încă din copilărie, nordicii dezvoltă ceea ce psihologul social de la Universitatea Stanford, Kari Leibowitz, numește „o mentalitate pozitivă de iarnă”.

A învăța să te îmbraci rolul este esențial. În mare parte din lume, când este frig, oamenii continuă să se îmbrace normal pentru a ieși, apoi se întreabă de ce se simt incomod. Copiii nordici au costume de zăpadă, costume de ploaie, costume de vânt, cagoule, lenjerie termică, mănuși, cizme de zăpadă și cizme de ploaie. Dezvoltați o mentalitate pozitivă purtând haine mai potrivite pentru iarnă și amintiți-vă: nu există vreme rea, ci doar îmbrăcăminte greșită.

3. Fotografie... (pexels-freestockpro-2702625_34715700.jpg)

Fotografie de la Brett Sayles/ Pexels

NU laudelor excesive

În timp ce multe culturi adoptă ideea că laudele constante sporesc dezvoltarea stimei de sine, danezii nu o fac. Vikingii cred că laudele excesive duc la un ego prea mare și la un sentiment slab de sine. Pentru ei, este mai bine să-și învețe copiii să evalueze singuri lucrurile, altfel își vor petrece viața căutând o confirmare externă.

Danezii înlocuiesc laudele cu interesul și întreabă „Cum ai reușit?” sau „Spune-mi mai multe”. Acest lucru le arată copiilor că îți pasă de ei, nu de rezultatele lor.

A cânta împreună este bine pentru societate

Danezilor le place să cânte și multe școli încă țin lecții de cântat în grup în fiecare dimineață. Studiile au arătat că această activitate eliberează oxitocina, hormonul care reduce stresul, în timp ce sincronicitatea respirației împreună creează sentimente de conexiune. Această activitate întărește sentimentele de comunitate și coeziune socială.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Metode si tehnici




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

DC Media Group Audience
pixel