Mii de studenți prinși trișând cu ajutorul ChatGPT

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri
Mii de studenți prinși trișând cu ajutorul ChatGPT / FOTO: Freepik.com@pvproductions
Mii de studenți prinși trișând cu ajutorul ChatGPT / FOTO: Freepik.com@pvproductions

În anul universitar 2023-2024, aproape 7.000 de studenți britanici au fost prinși copiind folosind instrumente de inteligență artificială (IA), precum ChatGPT, conform The Guardian. 



Aceasta reprezintă o rată de 5,1 cazuri la 1.000 de studenți, o creștere semnificativă față de 1,6 cazuri la 1.000 în anul precedent. În plus, se estimează că numărul real al încălcărilor este mult mai mare, având în vedere dificultatea detectării conținutului generat de IA. 

Citește și Studenții internaționali în SUA, verificați pe rețelele sociale înainte de acordarea vizei

În același timp, cazurile tradiționale de plagiat au scăzut considerabil: de la 19 cazuri la 1.000 de studenți în 2019-2020, la aproximativ 8,5 în 2024-2025.

SURSA FOTO: Freepik.com@dcstudio

Această schimbare sugerează o adaptare a studenților la noile tehnologii, în timp ce universitățile se confruntă cu provocarea de a actualiza metodele de evaluare pentru a răspunde noilor realități tehnologice, potrivit theguardian.com.

Dr. Craig Reeves de la Universitatea Birkbeck din Londra atrage atenția asupra faptului că multe instituții nu au implementat instrumente de detectare a IA, precum Turnitin, din cauza temerilor nefondate privind rezultate false pozitive și a dependenței financiare de studenții internaționali.

El subliniază riscurile pe termen lung ale acordării de diplome nesigure și ale formării de absolvenți cu competențe insuficiente. 

În plus, un studiu realizat la Universitatea din Reading a demonstrat că răspunsurile la examene generate de ChatGPT au fost detectate în doar 6% din cazuri și au obținut note mai mari decât cele ale studenților reali.

Aceasta subliniază vulnerabilitatea evaluărilor nesupravegheate în fața abuzurilor tehnologice.

În fața acestei crize, experții recomandă reforme în sistemele de evaluare, inclusiv revenirea la examenele în persoană și adaptarea curriculumului pentru a pune accent pe competențele mai greu de automatizat.

De asemenea, se sugerează instruirea cadrelor didactice în utilizarea responsabilă a IA și în identificarea abuzurilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel