Ministerul Educaţiei explică impactul creșterii normei: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în şcoli, însă ceilalţi 1,4% trebuie să-şi împartă norma. Ce înseamnă asta pentru profesori şi elevi

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministerul Educaţiei explică impactul creșterii normei: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în şcoli, însă ceilalţi 1,4% trebuie să-şi împartă norma. Ce înseamnă asta pentru profesori şi elevi / FOTO: freepik.com @oksix
Ministerul Educaţiei explică impactul creșterii normei: 98,6% dintre profesorii titulari rămân în şcoli, însă ceilalţi 1,4% trebuie să-şi împartă norma. Ce înseamnă asta pentru profesori şi elevi / FOTO: freepik.com @oksix

Ministerul Educației și Cercetării anunță că doar un număr redus de cadre didactice își vor completa norma în alte unități de învățământ, în urma modificărilor aduse de noua lege fiscal-bugetară.



Creșterea normei didactice cu două ore de predare pe săptămână, introdusă prin Legea fiscal-bugetară nr. 141/2025, a dus la o reorganizare a normelor pentru anul școlar 2025-2026.

Potrivit datelor colectate de inspectoratele școlare, în urma acestei modificări, aproximativ 98,6% dintre profesorii titulari rămân în aceeași unitate școlară, în timp ce circa 1,4% vor fi nevoiți să-și completeze norma și în alte școli, se arată într-un comunicat transmis de Minister.

Beneficiile pentru elevi

Reprezentanții Ministerului subliniază că această măsură are ca efect o interacțiune mai frecventă a elevilor cu profesorii titulari, însă atrag atenția că schimbarea trebuie însoțită de o reducere a sarcinilor birocratice pentru profesori.

„O creştere a normei didactice cu două ore de predare pe săptămână permite elevilor o mai mare interacţiune cu profesori titulari. Acest lucru trebuie dublat însă de o reducere a încărcării birocratic-administrative din timpul general de lucru, demers pe care ministerul îl are în analiză”, precizează sursa citată.

Evitarea fragmentării normelor

Un alt obiectiv al reglementărilor introduse a fost acela de a limita dispersarea normelor didactice în mai multe școli.

„De asemenea, prin reglementările ministerului pentru implementarea legii fiscal-bugetare (L141/2025) s-a avut în vedere posibilitatea de a evita fragmentarea normelor didactice acolo unde acestea erau deja fragmentate în trei sau mai multe unităţi şcolare”, se mai arată în comunicat.

Urmează repartizarea pentru suplinitori

Procesul de constituire a normelor nu se oprește aici. Ministerul Educației și Cercetării anunță că săptămâna viitoare vor fi distribuite normele pentru suplinitori, urmând ca ulterior să fie comunicate și orele disponibile pentru plata cu ora.

VEZI ȘI:

Profesorii români care predau în străinătate spun ce fac alte țări pentru a avea școli performante. Prof. Lomaca: „Facem o clasă nouă dacă trecem de 20 de elevi”

Cum va reuși școala să funcționeze fără profesorii pensionari? Daniel David: „Aici sunt cu sindicatele. Educaţia a dat ce a trebuit pentru măsurile de criză. E momentul să ne oprim”

Va începe sau nu școala pe 8 septembrie? Ministrul David răspunde direct și face un APEL către profesori: „Hai să începem şcoala, hai să construim pe această supărare”

Este OFICIAL: Profesorii titulari în 3 sau mai multe școli nu vor putea depăși numărul de unități din anul 2024–2025

Drama din spatele comasării școlilor: Părinți care cer oprirea măsurii, profesori care avertizează că se încalcă legea și elevii care se gândesc să plece în străinătate

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel