Ministrul Daniel David avertizează: „Când aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc, ajungem să credem că vindecăm cancerul cu coada şoricelului și că pământul este plat!”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministrul Daniel David avertizează: „Când aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc, ajungem să credem că vindecăm cancerul cu coada şoricelului și că pământul este plat!” / FOTO: Facebook @Ministerul Educației
Ministrul Daniel David avertizează: „Când aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc, ajungem să credem că vindecăm cancerul cu coada şoricelului și că pământul este plat!” / FOTO: Facebook @Ministerul Educației

Analfabetismul funcțional afectează grav societatea: „Ajungem să credem că Pământul e plat”



Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, trage un semnal de alarmă privind o problemă gravă din sistemul de învățământ românesc: analfabetismul funcțional.

Potrivit acestuia, procentul ridicat de elevi care nu reușesc să înțeleagă și să aplice informații de bază predispune populația la dezinformare, teorii conspiraționiste și pierderea încrederii în instituțiile statului.

„Zona foarte mare de analfabetism funcţional, care ajunge în jur de 40% plus.

Asta ne predispune la teorii conspiraţioniste, ne predispune la manipulări, iar oamenii ajung să creadă în lucruri bizare, că vindecăm cancerul cu coada şoricelului, că pământul este plat, încep să atace instituţiile statului şi ne mişcăm spre o societate în care anarhia începe să devină mai puternică, vocea celui care este mai agresiv, care strigă cel mai puternic, iar educaţia are o vină aici, în condiţiile în care nu reuşeşte să controleze acest analfabetism funcţional, care ne predispune la această pseudocunoaştere.

Asta este o îngrijorare primordială”, a declarat ministrul, conform Agerpres.

CITEȘTE ȘI Ministrul Daniel David: „Fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori o mai duc și eu la școală”. Apelul către părinți, profesori și școli

Cifrele ar putea fi chiar mai mari decât cele oficiale

Daniel David a mai avertizat că datele pe care le avem despre analfabetismul funcțional sunt incomplete. Statisticile vizează doar copiii care sunt înscriși la școală, însă o parte importantă a populației școlare nu este cuprinsă în sistem.

„Dacă vorbim de analfabetism funcţional, mai vreau să spun un lucru. Noi vorbim de aceste procente mari măsurându-i pe cei care sunt în şcoală.

Dar, atenţie!

Între 3 şi 18 ani, aproape 18% dintre copiii care ar trebui să fie la şcoală nu merg la cursuri, aşa că mă tem că zona de analfabetism funcţional este şi mai mare. Şi, atunci, trebuie să-i aducem la şcoală”, a punctat ministrul.

Un viitor mai bun începe cu educația

Declarațiile au fost făcute în cadrul evenimentului de inaugurare a celei de-a 23-a facultăți din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”: Facultatea de Științe Medicale și ale Sănătății.

În acest context, ministrul a subliniat importanța reformării sistemului educațional și a reducerii semnificative a fenomenului de analfabetism funcțional, pentru a putea construi o societate mai echilibrată, în care deciziile se bazează pe raționamente logice și informații corecte.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel