Într-un interviu recent acordat postului Europa Liberă, ministrul Educației, Daniel David, a exprimat dorința de a reforma predarea religiei în licee, propunând o abordare mai echilibrată și mai relevantă pentru contextul actual.
Ministrul a subliniat că, deși religia rămâne o componentă esențială a educației, este important ca aceasta să nu se limiteze la catehism. El a declarat că: „Aș vrea ca profesorii de religie să vorbească și despre extremismul religios, să vorbească mai mult și despre etică și morală”.
Această schimbare ar viza îmbunătățirea înțelegerii fenomenelor religioase și a valorilor etice în rândul elevilor, contribuind la dezvoltarea unei gândiri critice și a unei conștiințe civice solide.
În plus, Daniel David a evidențiat necesitatea menținerii unui echilibru între știință și religie în cadrul planurilor-cadru, recunoscând dificultatea de a satisface toate părțile implicate.
El a menționat că „civilizația europeană s-a construit pe doi piloni: știință și religie”, subliniind astfel importanța ambelor domenii în formarea unei educații complete și echilibrate.
„Ținând cont de faptul că civilizația europeană s-a construit pe doi piloni: știință și religie, religia trebuie să fie acolo. Dar ce aș vrea, la conținut când vom lucra la programe, aș vrea să nu mai fie atâta catehism.
Oricum o să fie catehismul acolo. (N. Red Expunere a principiilor religiei creștine, sub formă de întrebări și răspunsuri, conform Dex ‘09). Dar aș vrea ca profesorii de religie să vorbească și despre extremismul religios, să vorbească mai mult și despre etică și morală”, a declarat Daniel David, potrivit Edupedu.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.