Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat impactul majorării normei didactice cu două ore pe săptămână, conform Legii nr. 141/2025 (Legea Bolojan), subliniind că aceasta nu extinde timpul de lucru al profesorilor, ci oferă oportunități mai numeroase de interacțiune directă cu elevii
Creșterea norme didactice este de la aproximativ 3,6 la 4 ore pe zi, echivalentul cu încă 24 de minute zilnic, dar în continuare sub media europeană. Noua lege valorifică orele libere deja existente, din cele peste 30.000 de norme libere, fără concedieri, iar activitățile legate de dirigenție, examene sau pregătire pentru olimpiade rămân neincluse în normă și vor fi compensate separat.
„Din cele 8 ore de lucru, pe parcursul unei zile, faptul că ai mai multe ore de interacțiune cu copilul, mie, ca profesor, mi-ar produce, ca să spun așa, un oarecare interes. Sigur, cu condiția ca în diferența de ore până la opt să nu mai fie atât de multă activitate birocratică și administrativă. Adică oricând aș prefera să stau în fața copiilor decât să fac muncă birocratică, administrativă”, a declarat Daniel David.
Daniel David susține că majorarea normei didactice nu înseamnă mai puțină calitate a timpului educațional, ci, dimpotrivă, oferă mai multă interacțiune directă între profesori și elevi, într-un interval de opt ore bine echilibrat. Pentru ca reforma să fie eficientă, este necesară reducerea birocrației, suport real pentru profesori și monitorizarea impactului pe termen mediu.
Plata cu ora ar putea fi diferențiată între mediul rural și urban. Anunțul ministrului Daniel David
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.