NU vrei sau NU oferi îmbrățișări? Această reticență are rădăcini în copilărie!

Data publicării:
NU vrei sau NU oferi îmbrățișări? Această reticență are rădăcini în copilărie! / FOTO: freepik.com @EyeEm
NU vrei sau NU oferi îmbrățișări? Această reticență are rădăcini în copilărie! / FOTO: freepik.com @EyeEm

Cu siguranță ai întâlnit pe cineva care nu apreciază îmbrățișările. Această preferință poate fi influențată de experiențele din copilărie și de mediul familial. 



Se spune că o îmbrățișare de 20 de secunde de la cineva drag poate îmbunătăți starea de spirit aproape instant.

Totuși, există persoane care tind să evite îmbrățișările; când se găsesc în situația de a îmbrățișa pe cineva, se retrag rapid.

Deși îmbrățișarea este adesea văzută ca un gest plin de afecțiune și dragoste, un mod de a exprima aceste sentimente prin contact fizic, nu toată lumea se simte confortabil cu acest tip de interacțiune.

În ciuda beneficiilor emoționale evidente, sunt oameni cărora pur și simplu nu le place să ofere sau să primească îmbrățișări.

Respingerea îmbrățișării apare în copilărie

Dacă întâlnești pe cineva, fie copil sau adult, care ezită să ofere îmbrățișări, la început s-ar putea să ți se pară ciudat. Totuși, acest comportament trebuie respectat, deoarece nu toți oamenii sunt confortabili cu interacțiunile sociale ce implică contact fizic.

Adesea, această reticență are rădăcini în copilărie.

Un adult care evită îmbrățișările sau care se opune acestora este probabil influențat de mediul emoțional în care a crescut. Dacă în copilărie afecțiunea nu a fost exprimată deschis sau deloc, s-ar fi putut dezvolta convingerea că îmbrățișările nu sunt esențiale pentru comunicarea afectivă între persoane, deși în realitate, îmbrățișarea celor dragi este deosebit de valoroasă.

Îmbrățișarea este necesară la toate vârstele

Contactul fizic este esențial pentru oameni la orice vârstă, fiindcă suntem ființe sociale din natură. Încă de la naștere, un nou-născut necesită nu doar hrană și adăpost, ci și îmbrățișări pline de iubire, care îi oferă siguranță și afecțiune pentru o dezvoltare sănătoasă.

Când copiii nu experimentează manifestări de dragoste sau afecțiune din partea părinților, învață că lipsa contactului fizic este normală, ceea ce poate conduce la evitarea acestuia în relațiile viitoare.

Deși unii pot considera că nu au nevoie de afecțiune, în realitate, toți avem o nevoie profundă de îmbrățișări și iubire pentru a ne satisface nevoile emoționale. Afecțiunea ne ajută să creștem și să ne dezvoltăm ca persoane, facilitând totodată conexiuni mai profunde cu ceilalți.

Se repetă modelul

Copiii crescuți în familii unde afecțiunea fizică este rară sau absentă tind să perpetueze acest comportament în relațiile lor de adult, inclusiv cu proprii copii.

Acești copii învață să considere normală lipsa îmbrățișărilor, deși, în adâncul lor, simt nevoia de afecțiune și conexiune, nevoi fundamentale în natura umană.

De asemenea, un copil care nu a primit suficientă afecțiune poate deveni un adult dependent emoțional, căutând constant afecțiunea din partea altora pentru a compensa insecuritatea emoțională creată de lipsa manifestărilor de dragoste din copilărie.

Îmbrățișează-ți copiii!

Îmbrățișați-vă copiii! Oamenii au nevoie să ofere și să primească îmbrățișări regulat pentru a beneficia de îmbunătățiri semnificative ale sănătății lor mentale și emoționale.

Îmbrățișările sunt un schimb de încredere, empatie și liniște și reprezintă un remediu excelent împotriva anxietății, stresului, angoasei și tristeții.

Ele întăresc legăturile cu cei dragi, oferind sentimentul de acceptare și sunt o modalitate profundă de a exprima recunoștința față de ceilalți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Comportamente si Emotii





DC Media Group Audience
pixel