Orele remediale dau peste cap programul școlar: elevii ajung să termine cursurile la ora 19:50

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Orele remediale dau peste cap programul școlar: elevii ajung să termine cursurile la ora 19:50. / foto: freepik.com@freepik
Orele remediale dau peste cap programul școlar: elevii ajung să termine cursurile la ora 19:50. / foto: freepik.com@freepik

Anul şcolar 2025-2026 aduce pentru ciclul primar şi pentru gimnaziu/liceu o serie de modificări legislative menite să susţină învăţarea remedială, însă efectele practice provoacă deja reacţii de la cadrele didactice şi conducerea unităţilor de învăţământ.



Conform dispoziţiilor actului normativ Legea nr. 141/2025 (cunoscută drept „Legea Bolojan”), începând cu anul şcolar 2025-2026, toţi învăţătorii şi profesorii din învăţământul primar vor avea incluse în atribuţiile postului două ore pe săptămână de activităţi remediale. 

Într-un interviu acordat emisiunii de televiziune, directorul Colegiul Naţional Pedagogic „Elena Cuza” din Bucureşti, doamna Carmen Tică, a declarat: „Avem nişte colegi obosiţi, stresaţi în acest moment… Învăţăm cu elevii de gimnaziu şi liceu până la ultima oră, adică terminăm la 19:50”, potrivit PrimaTV.

Conform acesteia, pentru ca învăţământul primar să poată desfăşura cele două ore remediale obligatorii, s-a sacrificat „puţin” tură de după-amiază, astfel încât elevii de gimnaziu şi liceu să desfăşoare ore până aproape de ora 20:00. Spaţiile şcolare au fost reorganizate pentru a face faţă noii situaţii, dar ritmul a impus un cost logistic şi uman.

 

Carmen Tică: Deci, nu poți să desfășori ora de curs fără să ai în vedere că ai un grup eterogen, cu cerințe diferite, cu ritm de dezvoltare diferit 

Mai mult, profesorii au atras atenţia asupra faptului că modificările au venit „cumva peste noi” fără o dezbatere largo sau o comunicare adecvată, ceea ce a amplificat stresul în rândul cadrelor didactice.

„A fost o perioadă, într-adevăr, dificilă, mai ales în calitatea aceasta de director, de a atenua puțin toate aceste modificări, care au venit cumva peste noi, fără să existe o dezbatere sau fără să existe mai multă comunicare. Le-am simțit pe parcursul întregii veri. Într-adevăr, avem niște colegi obosiți, stresați în acest moment.

Încercăm să păstrăm lucrurile într-un echilibru. Într-adevăr, și pentru noi a fost un impediment la început organizarea acestui program. Sau l-am organizat, sacrificând puțin orele din tura de după-amiază.

Ar fi ideal să învățăm într-un singur schimb, dar așa cum știm, în București, avem școli supraaglomerate, învățăm cu elevii de gimnaziu și liceu până la ultima oră, însemnând a 12-a din zi, adică terminăm la 19:50 ultima oră, în condițiile în care am asigurat spațiu pentru învățarea remedială, pentru desfășurarea orelor de la învățământul primar. Și gândiți-vă că noi avem doar opt clase de învățământ primar. A însemnat că opt clase au început mai târziu programul în ziua respectivă, dar, așa cum spuneați, lucrurile acestea se individualizează. (...)

În al II-lea rând, cred că suntem puțin într-o neconcordanță cu planurile-cadru, care, totuși, ne limitează sau ne spun că avem un maxim de 21 de ore pe săptămână, pentru copiii din învățământul primar, deci cumva să le punem în acord. Și încă un aspect care este extrem de important: învățarea remedială nu rămâne la prima oră sau după ultima oră.

Aspecte care țin de tratarea aceasta diferențiată a elevilor se realizează în timpul fiecărei ore de curs. Deci, nu poți să desfășori ora de curs fără să ai în vedere că ai un grup eterogen, cu cerințe diferite, cu ritm de dezvoltare diferit și, întotdeauna, aceste lucruri la învățământul primar chiar s-au realizat așa cum trebuie”, a precizat Carmen Tică pentru sursa citată.

CITEȘTE ȘI

„Am obosit, domnule Ministru!” Strigătul unui profesor care spune ce simt mii de dascăli din România: „Ne-ați dezbinat! Am obosit să sper că școala românească își mai revine vreodată”

Norma didactică de 20 de ore provoacă haos în școli: profesori nevoiți să predea materii din alte specialități. „E normal ca elevul să facă informatică cu profesorul de desen?”

Programul de ore remediale stârneşte revoltă: Părinţii furioși acuză Ministerul Educației de discriminare, iar alții spun că sunt chemaţi ilegal la şcoală

Ce au pierdut generațiile actuale față de cele trecute în primii ani de școală? Profesori: „Copiii de acum trăiesc altfel”. Cercetările internaționale confirmă marea schimbare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel