Presiunea pentru școală din partea părinților poate fi toxică pentru copii, potrivit Harvard: „Poate fi chiar mai dăunătoare decât interacțiunile de pe rețelele de socializare!”

Data publicării:
Presiunea pentru școală din partea părinților poate fi toxică pentru copii, potrivit Harvard: „Poate fi chiar mai dăunătoare decât interacțiunile de pe rețelele de socializare!” / FOTO: freepik.com @alf061
Presiunea pentru școală din partea părinților poate fi toxică pentru copii, potrivit Harvard: „Poate fi chiar mai dăunătoare decât interacțiunile de pe rețelele de socializare!” / FOTO: freepik.com @alf061

Potrivit expertului parental de la Universitatea Harvard, Jennifer B. Wallace și colegii săi, este esențial să abordăm comunicarea cu copiii despre progresul lor academic într-un mod sănătos și adecvat. Deși este natural să ne preocupăm de succesul școlar al copiilor noștri, trebuie să fim conștienți că o presiune excesivă poate avea consecințe negative și poate chiar să scadă motivația pentru învățare, conform cercetărilor de la Harvard.



Este important să recunoaștem că presiunea academică poate afecta stima de sine a copiilor și că această problemă este întâlnită frecvent în școli, ceea ce înseamnă că minorii resimt această presiune din două surse.

Jennifer Breheny Wallace, jurnalistă și cercetătoare parentală care a studiat la Harvard, subliniază în cartea sa „Never Enough: When Achievement Pressure Becomes Toxic - and What We Can Do About It” că, contrar convingerilor comune, părinții foarte implicați pot avea cel mai mare impact negativ asupra copiilor lor, mai ales când presiunea este legată de performanța academică, unde o notă poate fi percepută ca o măsură a efortului sau talentului copilului.

Un alt expert de la Harvard care a contribuit la cercetările lui Wallace, psihologul Laurence Steinberg, atrage atenția asupra impactului negativ al presiunii academice asupra sănătății mintale a copiilor și adolescenților, sugerând că aceasta poate fi chiar mai dăunătoare decât interacțiunile pe rețelele de socializare.

Steinberg afirmă că, în conversațiile cu copiii, presiunea academică este menționată mai des decât nevoia de aprobare de pe diverse platforme online, fiind identificată ca o sursă majoră de anxietate și stres pentru aceștia.

Cum să-ți arăți interesul fără presiune

SURSA FOTO: freepik.com @zinkevych

Cum putem exprima interesul pentru progresul academic al copiilor noștri fără a-i pune sub presiune? Potrivit Jennifer B. Wallace, expertă în parenting la Universitatea Harvard, cheia este să schimbăm modul în care comunicăm cu aceștia.

Un sfat simplu pe care Wallace îl aplică în propria sa experiență parentală constă în reformularea întrebărilor adresate copiilor după ce se întorc de la școală. În loc să-i întrebi direct despre rezultatele la examene sau despre temele pe care le au de făcut, este mai benefic să abordăm alte subiecte, cum ar fi ce au mâncat în acea zi.

„Deși pare că subiectul alimentației copilului este mai puțin important, concentrarea noastră asupra altor aspecte decât cele academice poate fi cheia pentru a evita presiunea excesivă. În acest fel, copiii învață că sunt apreciați pentru mai mult decât doar rezultatele lor academice”, explică Wallace.

Contagiune emoțională

 

SURSA FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

Pe lângă asta, atunci când ne concentram prea mult pe succesele lor și nu pe efort, există riscul de a crea ceea ce specialiștii numesc contagiune emoțională, în care părinții își pot transmite propria anxietate copiilor, conform confirmării din partea specialiștilor în sănătate mintală intervievați de Wallace în cercetările sale.

Acest fenomen marchează momentul în care cultul performanței devine toxic, deoarece copiii percep că valoarea lor depinde exclusiv de realizările lor, ceea ce poate genera frustrare și lipsă de motivație, conform expertului.

Totuși, asta NU înseamnă că ar trebui să evităm să discutăm despre notele copiilor noștri, examenele sau evenimentele academice importante.

„Trebuie doar să abordăm aceste subiecte într-un mod mai sănătos. De exemplu, este o idee bună să așteptăm ca ei să inițieze conversația”, sugerează Wallace. „Copiii mei vor veni ei spre mine. Aceasta este abordarea lor”, adaugă ea. „Nu este nevoie să creadă că stau în permanență cu grijile legate de un examen. Mai degrabă, trebuie să primească de la mine mesajul că îmi pasă de ei ca indivizi în ansamblul lor.”

Un alt sfat util pe care psihologii, cu care a discutat acest expert, îl oferă și pe care părinții îl pot găsi benefic este să limiteze conversațiile potențial stresante cu copiii la anumite momente, de exemplu, în weekend. De notat!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





DC Media Group Audience
pixel