Studii realizate, în utlimul an în străinătate, demonstrează faptul că lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește substanțial rezultatele și comportamentul elevilor și reduce diferențele de învățare.
Analiza se raportează în mod special la un studiu realizat în India, pe un eșantion de 17.000 de elevi, ce a urmărit să afle diferențele produse de prezența sau absența dispozitivelor mobile asupra elevilor, în timpul programului de școală, potrivit edutopia.
Conform studiului, o parte din eșantionul de elevi au fost nevoiți să renunțe la telefon în timpul orelor, pe parcursul unui semestru, iar cealaltă parte a avut acces la telefoane.
Rezultatul a fost clar: elevii care nu au avut acces la telefoane au avut rezultate mai bune la școlă, comparativ cu elevii care au avut acces la telefoane.
Ba mai mult, la clasele fără telefoane au fost raportate mai puține cazuri de comportament perturbator”, „mai puține discuții fără legătură cu materialul școlar între elevi”, precum și legături mai strânse între elevi și profesori.
De asemenea, copiii din clasele care nu au acces la telefon au ajuns să sprijine restricțiile, susținând la nivel de grup interdicția privind telefonul, ceea ce semnalează, potrivit sursei citate, „o convergență a performanței academice” și a „receptivității sporite a studenților”.
Edutopia face trimitere la un studiu similar desfășurat în Florida, ce a indicat rezultate pozitive similare în cazul interdicției telefoanelor.
CITEȘTE ȘI
STUDIU: Atunci când copiii primesc telefoane prea devreme, aceste trei riscuri pentru sănătate cresc
Australia spune „stop” rețelelor sociale pentru cei sub 16 ani
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.