STUDIU: Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește rezultatele și comportamentul elevilor

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
STUDIU: Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește rezultatele și comportamentul elevilor / foto: freepik.com@freepik
STUDIU: Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește rezultatele și comportamentul elevilor / foto: freepik.com@freepik

Studii realizate, în utlimul an în străinătate, demonstrează faptul că lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește substanțial rezultatele și comportamentul elevilor și reduce diferențele de învățare.



Analiza se raportează în mod special la un studiu realizat în India, pe un eșantion de 17.000 de elevi, ce a urmărit să afle diferențele produse de prezența sau absența dispozitivelor mobile asupra elevilor, în timpul programului de școală, potrivit edutopia.

Conform studiului, o parte din eșantionul de elevi au fost nevoiți să renunțe la telefon în timpul orelor, pe parcursul unui semestru, iar cealaltă parte a avut acces la telefoane.

Rezultatul a fost clar: elevii care nu au avut acces la telefoane au avut rezultate mai bune la școlă, comparativ cu elevii care au avut acces la telefoane.

Ba mai mult, la clasele fără telefoane au fost raportate mai puține cazuri de comportament perturbator”, „mai puține discuții fără legătură cu materialul școlar între elevi”, precum și legături mai strânse între elevi și profesori.  

De asemenea, copiii din clasele care nu au acces la telefon au ajuns să sprijine restricțiile, susținând la nivel de grup interdicția privind telefonul, ceea ce semnalează, potrivit sursei citate, „o convergență a performanței academice” și a „receptivității sporite a studenților”.

Edutopia face trimitere la un studiu similar desfășurat în Florida, ce a indicat rezultate pozitive similare în cazul interdicției telefoanelor.

CITEȘTE ȘI

STUDIU: Atunci când copiii primesc telefoane prea devreme, aceste trei riscuri pentru sănătate cresc

Cum arată o reformă reală în educație? Cazul Suedia vs. „Dinozaurii” din România. Dragoș Pătraru atrage atenția asupra experimentului „Marte” și întoarcerea la normalitate

Studiu: Capacitatea slabă de concentrare a copiilor și creșterea numărului de diagnostice de ADHD, strâns legate de rețelele de socializare

764: Gruparea online periculoasă care exploatează copiii din întreaga lume. Mamă: „L-au atacat, amenințat, terorizat, mi-au distrus copilul!”

Australia spune „stop” rețelelor sociale pentru cei sub 16 ani

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel