Țara în care roboții merg la școală, dar copiii nu prea: „O criză fără precedent”

Data publicării:
Țara în care roboții merg la școală, dar copiii nu prea: O criză fără precedent. FOTO: freepik.com @ LFK
Țara în care roboții merg la școală, dar copiii nu prea: O criză fără precedent. FOTO: freepik.com @ LFK

Într-o țară, în lupta împotriva alarmantului absenteism școlar în creștere continuă, s-a ajuns la o soluție neobișnuită: roboții au devenit colegi de clasă pentru elevi.



În orașul Kumamoto din Japonia, elevii se află acum într-o situație în care împart banca cu roboți, acesta fiind un efort de a combate absenteismul care afectează școlile japoneze și care a fost amplificat de pandemia COVID-19.

Pandemia a schimbat radical viețile tuturor, inclusiv învățământul, care a trebuit să se adapteze rapid la noile condiții. Cu toate acestea, revenirea la normal în ceea ce privește educația în fața catedrei nu a fost atât de lină pe cât s-ar fi sperat. Autoritățile educaționale din Japonia s-au confruntat cu provocări semnificative în această privință.

Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației din Japonia, aproape 250.000 de elevi de școală primară și gimnazială au absentat de la școală timp de o lună sau chiar mai mult în ultimul an, până în martie 2022. Aceasta a creat o criză fără precedent, care a determinat guvernul japonez să ia măsuri urgente pentru a găsi soluții eficiente.

Unul dintre eforturile remarcabile pentru a aborda această problemă este introducerea roboților în școli. Acești roboți îndeplinesc rolul de colegi de clasă pentru elevi și asigură prezența lor la cursuri. Acesta este un pas neobișnuit, dar necesar, într-un efort de a menține legătura dintre elevi și procesul de învățare într-un moment de incertitudine și schimbare semnificativă în învățământul japonez. Guvernul japonez continuă să exploreze și să testeze diverse soluții pentru a rezolva această problemă crucială a absenteismului școlar.

Citește și Fenomenul „phubbing”. Un specialist în educație trage un semnal de alarmă: „NU este un comportament normal sau acceptabil”

Roboți pentru sălile de clasă goale

Această inițiativă presupune introducerea roboților în sălile de clasă pentru a servi ca avataruri pentru copiii absenți. Scopul principal este de a reduce treptat anxietatea acestor elevi și de a-i încuraja să revină la școală treptat. Roboții au o înălțime de puțin peste un metru și sunt echipați cu o tabletă integrată, un microfon și o cameră. Prin intermediul acestor dispozitive, elevii pot urmări cursurile în direct de la ei acasă și pot comunica atât cu colegii de clasă, cât și cu profesorii lor.

În plus, fiecare robot este conectat la un laptop pe care elevul îl poate controla de la distanță, permițându-i să se deplaseze liber în școală. Aceasta oferă elevilor o experiență școlară completă și îi ajută să depășească fricile legate de revenirea în clasă. Scopul final al acestei inițiative este să încurajeze elevii să interacționeze în mod regulat cu colegii și profesorii lor și să-și recâștige încrederea în procesul de învățare.



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Social
Tagurile articolului: clasa colegi elevi japonia roboti





DC Media Group Audience
pixel