Alertă pentru părinți! Capcana în care cad copiii de rușine. Avertismentul IGPR

Data publicării:
Alertă pentru părinți! Capcana în care cad copiii de rușine. Avertismentul IGPR / FOTO: freepik.com @pvproductions
EXCLUSIV
Alertă pentru părinți! Capcana în care cad copiii de rușine. Avertismentul IGPR / FOTO: freepik.com @pvproductions

Comisarul-șef Sorin Stănică din cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității dezvăluie strategii în cadrul emisiunii „Culisele Justiției” de la DC News TV cu privire la fenomenul șantajului online asupra copiilor.



„Ori, pe fondul rușinii și neînțelegerii riscului, copilul are, în general, din păcate, tendința de a răspunde la șantaj, adică de a cădea în capcana întinsă de autor. Spun toți că se va întâmpla doar o dată, îmi dai 100 lei sau mai trimiți doar o poză cu tine. Nu se va întâmpla lucrul ăsta, autorul nu va renunța niciodată, va încerca să obțină mai mult și mai mult și mai mult de obicei”, a explicat comisarul-șef Sorin Stănică.

În mediul digital, șantajul online reprezintă o tactică de abuz și exploatare, în care indivizii utilizează internetul pentru a forța pe cineva să acționeze împotriva propriei voințe, sub amenințarea dezvăluirii de informații sau imagini compromițătoare. Cu precădere, copiii și adolescenții devin victime, fiind contactați de către persoane necunoscute pe diverse platforme online precum rețelele de socializare, platformele de jocuri sau aplicațiile de mesagerie. Acești agresori pot cere bani, materiale pornografice, date personale sau alte favoruri, amenințându-i că vor divulga conversațiile sau imaginile compromițătoare.

Citește mai mult pe DCNewsTV...

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Social





DC Media Group Audience
pixel