Ministrul Educației Daniel David spune că reglementarea temelor pentru acasă este importantă, deoarece îi ajută pe profesori să organizeze mai bine activitatea şi îi sprijină pe elevi să lucreze într-un ritm clar, care susţine învăţarea fără presiune inutilă.
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a prezentat la Oradea direcţiile pe care le urmăreşte în perioada următoare. El a spus că primul obiectiv este deschiderea posturilor pentru titularizare în anul următor.
„Prioritatea priorităţilor, ca să spun aşa, este deblocarea posturilor pentru titularizare anul viitor. Fiindcă este un element care ţine mişcarea şi dinamizează sistemul educaţional”, a declarat ministrul Educației Daniel David la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
Ministrul a spus că lucrează intens la cele două metodologii necesare pentru concursurile de directori şi selecţia inspectorilor.
„Aceste două metodologii trebuie să le terminăm ca parte din PNRR până în august, dar va trebui să le terminăm mai repede, până la începutul anului, să putem să facem concursurile, iar din toamnă să începem cu o nouă structură, cu oameni în poziţiile de conducere prin concurs”, a precizat el.
Daniel David a explicat că ordinul referitor la temele elevilor nu reprezintă o reglementare nouă. Documentul a fost actualizat pentru a corespunde cadrului legal în vigoare.
„Avem o altă lege şi pur şi simplu a trebuit reactualizat, fiindcă s-a schimbat temeiul legislativ. În principiu se referă la exact aceleaşi lucruri, cu mici nuanţe. Şi da, cred că este foarte important să reglementăm activitatea legată de temele pentru acasă. Oricum, aţi văzut că reglementarea este una flexibilă.
De obicei, vorbim de regulă, este indicat, este sugerat, să-i ajutăm şi pe profesori şi să-i ajutăm şi pe elevi. Până la urmă, temele pentru acasă, dacă nu le faci cu plăcere şi dacă temele pentru acasă nu sunt văzute că aduc plusvaloare, degeaba le dai. Că, practic, nu este un plus de cunoaştere şi copiii dezvoltă şi o atitudine negativă faţă de şcoală”, a spus ministrul.
Ministrul a confirmat că probele majore din sistem nu vor suferi modificări. În schimb, se lucrează la transformarea testărilor pentru clasele mici.
„Vom face schimbări şi le-am anunţat pentru testările naţionale din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a pentru că acele testări sunt testări care au un caracter mai degrabă formativ. Adică, faci testarea ca după aceea să întorci informaţia către şcoală, către profesor, către familie, să ştii la ce nivel este copilul şi pornind de acolo, după aceea să poţi să dezvolţi lucrurile care poate n-au funcţionat foarte bine”, a spus ministrul.
Daniel David a explicat că testările pentru elevii din clasele primare vor include noi tipuri de cerinţe. Se urmăreşte evaluarea competenţelor aplicate în contexte cotidiene.
„Sunt buni itemii pentru conţinutul din programe, dar aş vrea să fie şi itemi care se referă la modul în care foloseşti conţinutul în viaţa de zi cu zi. Pentru că, vedeţi, noi predăm copiilor foarte multe conţinuturi bune pe programe şi în clasa VIII-a se confruntă brusc cu testele PISA, care nu testează conţinuturile, ci utilizarea conţinuturilor la viaţă de zi cu zi, unde rămân surprinşi şi au performanţă slabă”, a afirmat ministrul Daniel David.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.