Elevii cer „timp pentru odihnă”: „NU putem face activități recreative sau sportive din cauza sarcinilor școlare exagerate”. Ce mai doresc prin „Statutul elevului 2.0”

Data actualizării: | Data publicării:
Elevii cer „timp pentru odihnă”: „NU putem face activități recreative sau sportive din cauza sarcinilor școlare exagerate”. Ce mai cer prin „Statutul elevului 2.0” / FOTO: freepik.com @andrey.a.v
Elevii cer „timp pentru odihnă”: „NU putem face activități recreative sau sportive din cauza sarcinilor școlare exagerate”. Ce mai cer prin „Statutul elevului 2.0” / FOTO: freepik.com @andrey.a.v

Elevii din România au depus un proiect de statut al elevului la Ministerul Educației, exprimând diverse cerințe pentru a îmbunătăți experiența lor școlară. Unul dintre aspectele principale evidențiate este necesitatea de a primi sarcini școlare mai rezonabile în timpul liber.



Printre cerințele elevilor se numără dorința de a beneficia de „timp pentru odihnă”, sugerând că actualul ritm școlar este perceput ca fiind solicitant. Ei propun și introducerea a două săptămâni de vacanță după fiecare perioadă de șapte săptămâni consecutive de cursuri.

Pe lângă aceasta, elevii doresc să aibă acces gratuit la internet în școli și solicită furnizarea de tablete sau laptopuri pentru a asigura participarea la cursurile online. Dreptul la propria ținută vestimentară și desființarea intrărilor separate pentru elevi și profesori în școli sunt alte solicitări importante incluse în proiectul lor de statut.

Elevii au adus în discuție și problema sarcinilor școlare exagerate

Elevii din România exprimă dorința de a avea acces la un sistem de supraveghere audio/video în școli, având ca scop documentarea posibilelor abateri disciplinare ale cadrelor didactice sau ale elevilor, precum și pentru a înregistra eventuale infracțiuni care ar putea avea loc în mediul școlar. Această inițiativă are ca scop asigurarea unui mediu educațional sigur și transparent.

În cadrul consultării, elevii au subliniat necesitatea protecției pentru momentele în care doresc să sesizeze nereguli în unitățile de învățământ. Ei consideră că accesul la acest sistem de supraveghere le-ar oferi un instrument eficient pentru a dovedi orice abuzuri sau comportamente inadecvate.

Pe lângă solicitarea privind supravegherea, elevii au adus în discuție și problema sarcinilor școlare exagerate. Participanții la consultare au afirmat că nu dispun de timp suficient pentru activități recreative, culturale sau sportive din cauza volumului mare de sarcini școlare primite în timpul liber. Această problemă a fost evidențiată ca fiind una importantă, suscitând preocupări cu privire la echilibrul dintre studii și dezvoltarea personală a elevilor.

„Statutul Elevului 2.0”

Elevii din România au depus proiectul „Statutul Elevului 2.0” la Ministerul Educației, în urma unei ample consultări desfășurate de Salvați Copiii România. Printre principalele solicitări se numără dreptul la odihnă și timp liber, reglementarea clară a temelor școlare în sprijinul elevilor, nu pentru evaluare, și accesul la un dispozitiv electronic pentru învățământul online.

Proiectul abordează și probleme legate de bullying, cyberbullying și prevede forumuri ale elevilor la nivel local pentru dezbaterea problemelor locale.

Elevii solicită sprijinul Ministerului Educației și propun formarea unui grup de lucru pentru consultări publice privind noul statut. Proiectul este susținut de organizații precum Salvați Copiii România și Asociațiile Elevilor din diverse județe.



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Social





DC Media Group Audience
pixel