Există aspecte cheie pentru salvarea unei vieți care pot fi învățate de la o vârstă foarte fragedă.
Cu siguranță unoștințele de prim ajutor și modul de acordare a primului ajutor până la sosirea serviciilor de urgență pot face diferența în salvarea unei vieți. Cu toții ar trebui să cunoaștem elementele de bază, inclusiv copiii.
„Da, este esențial ca ei să știe cum să acționeze în caz de urgență, deoarece acest lucru poate salva vieți, în special pe cele ale părinților sau bunicilor lor, cu care petrec de obicei mult timp acasă”, subliniază Raico Pérez, director de asistență medicală la Spitalul Vithas Las Palmas și Vithas Tenerife.
„Există cazuri de copii care au salvat viața unui membru al familiei știind cum să identifice o situație de stop cardiorespirator și sunând la timp la 112. Există chiar copii care au reușit să efectueze manevre de resuscitare cardio-respiratorie în timp ce serviciile de urgență erau pe drum”, a mai spus specialistul pentru Hola.com.
România se clasează pe locul al patrulea în Uniunea Europeană, după Letonia, Lituania și Estonia, în ceea ce privește rata de mortalitate prin înec și scufundare, conform datelor publicate de Institutul Național de Sănătate Publică, INSP, citând Eurostat. Peste 90% dintre decesele prin înec au loc în râuri, lacuri, fântâni, vase de stocare a apei și piscine.
Pe măsură ce cresc, pot fi introduse aspecte noi sau poate fi explicat mai precis ceea ce au învățat înainte, deoarece pentru a efectua resuscitarea în mod corespunzător, cu eficiența unui adult, mai multe studii sugerează că copiii sunt pregătiți de la vârsta de 13 ani.
este de asemenea esențial ca ei să știe unde locuiesc. Dacă știu cum să sune la 112, dar nu știu unde locuiesc, se poate pierde timp prețios pentru salvarea vieții adultului pe care copilul încearcă să îl salveze. În acest sens, asistenta șefă subliniază că au detectat că în multe cazuri copiii nu-și cunosc adresa de domiciliu, o întrebare de bază „pentru a putea să o comunice serviciilor de urgență, astfel încât acestea să poată veni cât mai repede.
„În mod ideal, ar trebui să constea, în principiu, în identificarea unei situații de urgență și în efectuarea resuscitării cardiorespiratorii și a manevrei Heimlich, precum și în cunoașterea modului de acțiune în caz de leșin, cădere, tăietură sau arsură”, spune Pérez.
Dacă la acestea s-ar putea adăuga și capacitatea de a distinge când o persoană rănită nu trebuie mutată sau ce trebuie făcut în cazul unei crize de epilepsie, al unei scăderi a tensiunii arteriale și/sau a glicemiei sau al unei fracturi, o multitudine de urgențe ar putea fi abordate prompt și adecvat, ceea ce ar îmbunătăți o multitudine de diagnostice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.