Ministerul Educației anunță aprobarea metodologiei pentru organizarea orelor de învățare remedială în școlile primare, obligatorii din 2025-2026

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministerul Educației anunță aprobarea metodologiei pentru organizarea orelor de învățare remedială în școlile primare, obligatorii din 2025-2026 / FOTO: freepik.com @gpointstudio
Ministerul Educației anunță aprobarea metodologiei pentru organizarea orelor de învățare remedială în școlile primare, obligatorii din 2025-2026 / FOTO: freepik.com @gpointstudio

Metodologia pentru programul remedial în învățământul primar a fost aprobată de Ministerul Educației și prevede două ore săptămânale pentru consolidarea, recuperarea și aplicarea competențelor de bază, cu scopul reducerii analfabetismului funcțional și abandonului școlar.



Metodologia aprobată de Ministerul Educației prevede două ore săptămânale dedicate exclusiv activităților remediale. Acestea au patru obiective clare:

Consolidarea și fixarea competențelor deja dobândite.

Recuperarea competențelor planificate, dar nedobândite adecvat.

Aplicarea competențelor în viața cotidiană.

Dezvoltarea competențelor în condiții de performanță.

Accentul cade pe competențele-cheie pe care elevii trebuie să le stăpânească până la finalul ciclului primar. Printre acestea se află comunicarea în limba română, competențele matematice și științifice, competențele digitale și capacitatea de a învăța să înveți.

Daniel David: „Analfabetismul funcțional și abandonul școlar sunt riscuri pentru securitatea națională”

Ministrul Educației, Daniel David, atrage atenția asupra gravității situației:

„Analfabetismul funcțional și abandonul școlar reprezintă tare majore ale sistemului nostru de educație, cu risc asupra securității naționale, prin expunerea țării la manipulare și destabilizare prin pseudoștiință, inclusiv promovată prin fake news”.

El explică faptul că programul remedial nu este doar o măsură tehnică, ci o investiție strategică. Scopul este reducerea riscului ca generațiile viitoare să fie vulnerabile în fața manipulării și dezinformării.

Un mecanism pentru prevenirea abandonului școlar

Ministrul subliniază că noul cadru nu vine izolat, ci se corelează cu alte decizii recente: evaluările din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi adaptate pentru a măsura nu doar competențele de bază, ci și aplicarea lor în viața reală.

În plus, activitățile remediale vor fi extinse și la gimnaziu și liceu.

„Se asigură astfel un mecanism pentru reducerea analfabetismului funcțional, creșterea gradului de atractivitate a școlii și pentru pregătirea mai bună a copiilor pentru școală și viață”, a mai declarat ministrul.

Ordinul care aprobă metodologia va fi publicat în Monitorul Oficial. Până atunci, inspectoratele școlare și directorii de școli pregătesc implementarea programului, iar profesorii vor primi instrucțiuni clare pentru organizarea orelor remediale.

VEZI ȘI:

Ministrul David, precizări importante despre cele două ore remediale pentru învățători: „Să se întrebe: competențele pe care am vrut să le formez, sunt formate? Și înveți copiii cum să le folosească”

Prof. Claudia Chiru, după declarațiile ministrului despre cele două ore remediale: „O gravă confuzie pedagogică”

Daniel David, mesaj pentru oamenii Educației, ca de la profesor la profesor: „Știu că schimbarea de paradigme sperie. Nu trebuie să ne temem!” / VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel