Ministrul David, precizări importante despre cele două ore remediale pentru învățători: „Să se întrebe: competențele pe care am vrut să le formez, sunt formate? Și înveți copiii cum să le folosească”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministrul David, precizări importante despre cele două ore remediale pentru învățători: „Să se întrebe: competențele pe care am vrut să le formez, sunt formate? Și înveți copiii cum să le folosească” / FOTO: freepik.com @Parvej Ahmed
Ministrul David, precizări importante despre cele două ore remediale pentru învățători: „Să se întrebe: competențele pe care am vrut să le formez, sunt formate? Și înveți copiii cum să le folosească” / FOTO: freepik.com @Parvej Ahmed

Ministrul Educației, Daniel David, a explicat ce reprezintă cele două ore obligatorii de învățare remedială pentru învățători.



Daniel David a ținut să clarifice încă de la început că este vorba de două ore pe săptămână, nu pe zi.

„La învățători, cele două ore în plus merg pe elementele remediale. Două ore în plus pe săptămână. Să nu-și imagineze cineva că cele două ore sunt pe zi”, a subliniat ministrul la Radio București FM.

Aceste ore sunt gândite ca un sprijin direct pentru copii. Rolul lor este să consolideze ceea ce s-a învățat sau să repare golurile rămase în procesul educațional.

Ce înseamnă învățarea remedială

Ministrul a explicat că profesorul trebuie să se întrebe constant dacă obiectivele educaționale au fost atinse. Dacă competențele sunt deja formate, atunci ele trebuie fixate și consolidate. Dacă nu au fost asimilate, cadrul didactic intervine și corectează lipsurile.

„Dacă sunt formate, înveți pe copii cum să le folosească în viața de zi cu zi. Atunci vor veni cu plăcere la școală”, a punctat Daniel David.

Remedial și pentru performanță

Un alt aspect important subliniat de ministru este faptul că orele remediale nu sunt destinate doar elevilor care au dificultăți. Ele pot fi folosite și pentru cei care își doresc performanță.

„Nu oprește nimeni pe învățător să lucreze tot remedial, că remedial înseamnă să îmbunătățești, să dezvolți competențele pentru performanță, pentru cei care vor să meargă în viitor, la olimpiadă, la concursuri și așa mai departe”, a explicat el.

Program național, indiferent de fondurile europene

Ministrul Educației a mai precizat că acest program nu depinde de finanțarea europeană. Chiar dacă fondurile externe nu vor fi disponibile, măsura va continua.

„Acest program va rămâne ca un program național, că avem sau nu avem fonduri europene, fiindcă sunt cele două ore care au venit odată cu măsurile fiscal-bugetare”, a afirmat Daniel David.

„Învățarea remedială se desfășoară înainte sau după programul școlar obligatoriu, pe grupe de 6-12 elevi, iar durata unei activități este de 45 de minute”, se arată în proiectul de metodologie.

VEZI ȘI:

Ministrul Daniel David deschide cutia Pandorei: „Școala din România e un eșec, dar 99% dintre profesori primesc calificativul «foarte bine». Vi se pare normal?”

Ministerul Educației schimbă evaluările la clasele II, IV și VI

„De ce nu fac profesorii performanță cu elevii lor?” Dragoș Pătraru arată clar unde greșește sistemul educațional: „Un copil nu poate reuși doar mergând la școală și având dascăli cu salarii bune”

„Și uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare

„Școala, dacă nu se schimbă, va deveni muzeu, va deveni rezervație!” Ministrul Daniel David, despre profesorul viitorului: „Nu poți fi sigur că știi mai mult decât elevii tăi”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel