Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a afirmat că, la nivelul şcolii, timpul rezonabil pentru efectuarea temelor pentru acasă ar trebui să fie de circa două ore pe zi. El susţine că elevatele teme imitând „copierea de şabloane” demotivează şi duc la frustrare.
Potrivit ministrului, regula în vigoare din 2016 prevede un timp de 1 oră pentru învăţământul primar şi 2 ore pentru gimnaziu şi liceu, însă în practică profesorii şi diriginţii nu au reuşit să o implementeze eficient.
„Noi avem reglementat, de prin 2016, timpul pe care un copil ar trebui să-l aloce pentru temele pentru acasă: este o oră la nivelul învățământului primar, 2 ore la gimnaziu, 2 ore la nivelul învățământului liceal. Și eu am apucat să spun asta, într-un anumit context, copiii n-ar trebui să aibă teme mai mult de 2 ore, nici la gimnaziu, nici la liceu și nu mai mult de o oră în zona învățământului primar.
(...) Evident că mi-am dat seama că unii colegi profesori din preuniversitar nu știau acest lucru, că li se părea că eu vin să reglementez acest lucru acum, deși acest lucru este reglementat din 2016. Și atunci, dacă am conștientiza aceste reglementări și le-am implementa, eu cred că ar fi un lucru bun pentru toți: copiii n-ar fi atât de încărcați, sub aspect educațional, iar, pentru profesori, mulți ar înțelege că, uneori, less is more. Adică a face mai puțin, sub aspect de conținut, poate să însemne mai bine, dacă faci acel conținut sub aspectul calității.
Adică mai bine să știu ceva mai puțin, dar bine, decât să predau multe lucruri pe care copilul le uită și ajunge în zona de analfabetism funcțional”, a declarat Ministrul Educației Daniel David, la Adevărul.ro.
CITEȘTE ȘI
Profesorii de matematică vor aloca 25 % din ore pentru remediere și aprofundare, în noul an școlar
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.