În anul școlar 2025-2026, printr-o scrisoare metodică emisă de inspectoratele școlare, se prevede că profesorii de matematică vor folosi 25 % din numărul anual de ore pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare și performanță, adaptate nevoilor și nivelului elevilor.
Orele destinate acestor activități nu vor fi „orfane”, ci se vor planifica explicit, în raport cu diagnosticul inițial al elevilor și evoluția lor pe parcursul anului.
Se recomandă abordări flexibile și diferențiate: utilizarea resurselor digitale, activități aplicative, contexte interdisciplinare. Componența acestor ore va fi predominant formativă, potrivit Edupedu.ro.
Scopul este să se susțină progresul fiecărui elev și să se crească calitatea predării la disciplina matematică.
„În conformitate cu Instrucțiunea nr. 6/2025 a Ministerului Educației şi Cercetării, profesorii de matematică vor utiliza orele aflate la dispoziția cadrului didactic (25% din bugetul anual de ore) pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare, extindere şi performanță, adaptate nivelului şi nevoilor elevilor.
Aceste ore se vor planifica explicit, în corelare cu diagnosticul inițial şi progresul elevilor, şi vor avea o componentă predominant formativă. Se recomandă abordări flexibile, diferențiate, valorificând resurse digitale, activități aplicative şi contexte interdisciplinare. Activitatea desfăşurată în cadrul acestor ore are rolul de a susține progresul fiecărui elev şi de a contribui la creşterea calității procesului de predare-învățare la disciplina matematică”, se arată în scrisoarea metodică.
Scrisoarea integrală poate fi vizualizată AICI.
CITEȘTE ȘI
Orele remediale dau peste cap programul școlar: elevii ajung să termine cursurile la ora 19:50
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.