Ministrul Educației Daniel, explică paradoxul orelor din școli: „Cum e posibil să ai într-un an şcolar puţine ore, dar să ai multe ore într-o zi? Simplu, fiindcă noi am ales”

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Ministrul Educației Daniel, explică paradoxul orelor din școli: „Cum e posibil să ai într-un an şcolar puţine ore, dar să ai multe ore într-o zi? Simplu, fiindcă noi am ales”
Ministrul Educației Daniel, explică paradoxul orelor din școli: „Cum e posibil să ai într-un an şcolar puţine ore, dar să ai multe ore într-o zi? Simplu, fiindcă noi am ales”

Într-o intervenţie recentă, Daniel David, ministrul Educaţiei, a explicat de ce Sistemul românesc de învăţământ are, declarativ, un număr mai mic de ore pe parcursul unui an şcolar comparativ cu media OECD, deşi elevii stau multe ore pe zi în şcoală.  



Potrivit ministrului, motivul este alegerea structurii anului şcolar: „Atunci când te uiţi câte ore stă un copil la şcoală, poţi să spui «ok, stă foarte multe ore». Dar când mă uit la numărul de ore pe parcursul unui an şcolar, prin raportare la normele OECD, avem foarte puţine ore. Şi cum e posibil să ai într-un an şcolar puţine ore, dar să ai multe ore într-o zi? Simplu, fiindcă noi am ales. Avem mai multe săptămâni de vacanţă decât alte ţări din OECD.”  

Ministrul a mai adăugat că, dacă se doreşte reducerea numărului de ore pe parcursul săptămânii, atunci va trebui direct să se reducă şi numărul de săptămâni de vacanţă: „Pot să fiu de acord să reducem numărul de ore pe parcursul săptămânii, dar atunci va trebui să reducem şi numărul săptămânilor de vacanţă. Nu poţi să ai şi una şi alta.”  

Analizele independente arată că România se situează printre ţările cu cele mai puţine ore de şcoală pe parcursul unui an în rândul statelor membre şi partenere ale OECD, dar şi printre cele cu cele mai lungi perioade de vacanţă.

„Eu pot să fiu de acord să reducem numărul de ore pe parcursul săptămânii dar atunci va trebui să reducem și numărul săptămânilor de vacanță. Nu poți să ai și una și alta”, a declarat Daniel David, în cadrul podcastului „În banca din spate” al elevilor de la Centrul de Jurnalism al Liceului „Danubius”.

Daniel David spunea în iunie că nu există niciun argument psihopedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. „E drept că n-am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module”, a spus el.

Aproximativ 70% dintre elevi sunt mulțumiți de noa structură

Aproximativ 70% dintre elevii intervievați într-un studiu realizat de experți ai Institutului de Științe ale Educației sunt mulțumiți de noua structură a anului școlar pe module și preferă ca cele 5 module să se mențină și pe viitor. Studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)” a fost publicat pe 31 decembrie de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), fără a fi promovat în vreun fel de Ministerul Educației. Documentul conține opiniile elevilor, profesorilor, directorilor de școală și părinților legate de impactul organizării pe module a anului școlar.

Conform studiului, aproximativ jumătate dintre profesori susțin că actuala organizare a anului școlar în cinci intervale de cursuri ar trebui menținută în formula actuală. Profesorii din mediul rural sunt mai reticenți la organizarea pe module, iar gradul de dezacord privind modulele crește pe măsură ce vechimea profesorilor e mai mare.

Practic, profesorii care au peste 20 de ani de vechime își doresc semestre, spre deosebire de cei care au între 1 și 5 ani vechime care sunt mai deschiși împărțirii pe module. 

Jumătate dintre părinții respondenți sunt de părere că anul școlar organizat în două semestre reprezintă o structură mai potrivită pentru fiicele/fiii lor, iar 36% dintre părinți optează pentru anul școlar organizat în cinci intervale de cursuri/ module.

Părinții cred că cele mai frecvente provocări întâmpinate de elevi sunt legate de afectarea ritmului de învățare, din cauza vacanțelor frecvente, testarea într-o zi la mai mult de 2 discipline, testarea în fiecare zi a ultimei săptămâni a fiecărui modul, necesitatea de a obține mai multe notele la finalul anului școlar, potrivit edupedu.

CITEȘTE ȘI

Germania sprijină cu peste o jumătate de milion de euro învăţământul în limba germană din România

Ministrul Educației Daniel David, despre norma didactică: „Prin faptul că a crescut cu 2 ore numărul de ore pe săptămână, copiii au acces mai mare la profesori titulari și la suplinitori calificați”

Profesorul Bogdan Rațiu, despre subiectele la examenele naționale: „În nicio altă țară nu se formează competențe după modele de subiecte”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel