Ministrul Educației a vorbit despre diferențele mari dintre notele obținute de elevi la școală și rezultatele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat, subliniind că lipsa unor standarde unitare de evaluare și notare este una dintre cele mai mari probleme ale sistemului de învățământ.
„Vom încheia procesul care implică elaborarea standardelor de evaluare și notare, pregătire a profesorilor, pentru primar și gimnaziu. (…) Tot atunci îmi propun să terminăm și aceste standarde pentru învățământul liceal.
Ce pot spune despre discrepanța prea mare între notele obținute la școală și notele obținute la Evaluarea Națională, probabil în clasa a VIII-a și la bacalaureat? Da, există aceste discrepanțe. Noi avem această problemă. După atâția ani încă nu avem standarde de evaluare și de notare clare. Este o problemă.
Eu am început să caut soluții la ea. Pentru primar și gimnaziu vom încheia procesul care implică elaborarea standardelor de evaluare și notare, pregătirea profesorilor, probabil anul viitor, în luna iunie.
Tot atunci îmi propun să terminăm și aceste standarde pentru învățământul liceal, astfel încât din anul viitor școlar 2026-2027, să începem doar cu programe noi (n. red planuri cadru), de exemplu la nivel de liceu, ci și cu standarde de evaluare și notare atât la nivelul învățământului primar, cât și la nivelul învățământului gimnazial, cât și la nivelul învățământului liceal.
După aceea vom putea gândi mai bine și portofoliile educaționale pe care să le luăm în calcul odată ce aceste standarde care oarecum mai uniformizează notele care se dau pe parcursul țării”, a spus Daniel David, potrivit Edupedu.
Articolul 101 alin. 3 din ROFUIP 2024 prevede: „Începând cu anul școlar 2025-2026, toate evaluările se realizează pe baza standardelor naţionale de evaluare pentru fiecare disciplină, domeniu de studiu şi modul de pregătire.
Pentru toate disciplinele din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, filierele teoretică, vocaţională, precum şi tehnologică, pentru disciplinele din trunchiul comun, standardele naţionale de evaluare se elaborează de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare.
Pentru învăţământul tehnologic, pentru fiecare disciplină/domeniu de studiu/modul de pregătire care nu este în trunchiul comun, standardele naţionale de evaluare se realizează de Centrul Naţional de Învăţământ Tehnologic şi Tehnologic Dual”.
Prin acest articol are loc transferarea prevederilor din Legea 198/2023 în ordinul de ministru.
CITEȘTE ȘI
Ministrul Educației Daniel David: „Vom avea titularizare în 2026”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.