Primarul Capitalei, Nicuşor Dan: ”Cred că în România se învaţă prea mult la nivelul şcolii şi al liceului”

Data publicării:
Fotografie de la Stanley Morales/ Pexels
Fotografie de la Stanley Morales/ Pexels

Într-o declarație recentă, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a ridicat o problemă sensibilă cu privire la sistemul de învățământ românesc, afirmând că „în România se învață prea mult la nivelul școlii și al liceului”. 



”Eu vorbesc ca ne-specialist; am ieşit din zona asta demult. Cred că în România se învaţă prea mult la nivelul şcolii şi al liceului. Eu am fost în Franţa; după trei ani de facultate, eram deja obosit. Şi colegii mei atunci începeau. Erau în facultate şi făcuseră un liceu normal, îşi deschiseseră cultura generală şi atunci descopereau... Eu făcusem toate olimpiadele posibile şi eram deja obosit când trebuia să accelerez. Doi: ce învăţăm noi în şcoală nu este foarte raportat la realitatea din jurul nostru", a spus edilul general joi, pentru Digi 24, conform Agerpres.

El a apreciat că elevii ar trebui să înveţe şi aspecte legate de viaţa unor personalităţi, astfel încât informaţiile să devină mai interesante şi mai accesibile.

"Într-adevăr, există foarte multe lucruri, în orice domeniu te duci... sunt oameni, cu pasiunile lor, care au făcut lucrurile acestea. Care şi-au scris scrisori unul altuia, care au avut iubite şi trebuie să povestim despre ei, pentru că în felul acesta lucrurile devin mai interesante şi mai accesibile", a spus Nicuşor Dan.

Sistemul de educație: Învățăm prea mult sau învățăm greșit?

Declarația primarului aduce în discuție una dintre cele mai mari provocări ale sistemului de educație din România: volumul mare de materie, adesea depășit în comparație cu ceea ce este cu adevărat util în viața de zi cu zi. În multe cazuri, curricula este excesiv de teoretică și mai puțin orientată spre formarea de competențe practice și abilități necesare în societatea modernă.

Conform unor studii internaționale și opiniilor experților în educație, sistemele de învățământ care pun accent pe creativitate, gândire critică și soluționarea problemelor reale au mai mult succes în a forma tineri pregătiți să intre pe piața muncii sau să-și construiască propriile cariere. În România, însă, accentul cade pe cantitate în detrimentul calității și relevanței.

Ce spun experții?

Opinia exprimată de Nicușor Dan nu este una izolată. Mulți experți în educație din România au subliniat de-a lungul timpului că programele școlare trebuie revizuite și simplificate, pentru a permite elevilor să își dezvolte competențe esențiale.

Totodată, este necesară o abordare mai flexibilă și adaptată intereselor elevilor, care să le permită să își descopere pasiunile și să își dezvolte talentele.

Sociologii și psihologii educaționali au semnalat, de asemenea, că o reformă a sistemului de învățământ ar trebui să pună accent pe bunăstarea elevilor, dezvoltarea socio-emoțională și pregătirea lor pentru viața reală.

În lipsa unor ajustări importante, riscul este ca sistemul actual să producă generații de tineri epuizați, nemotivați și slab pregătiți pentru provocările viitorului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Social





pixel