Daniel David, despre orele remediale: „Hai să-i lăsăm pe profesori să decidă. Nu vă așteptați ca ministrul să le spună exact ce să facă în fiecare clasă”

Data actualizării: | Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Daniel David, despre orele remediale: „Hai să-i lăsăm pe profesori să decidă. Nu vă așteptați ca ministrul să le spună exact ce să facă în fiecare clasă./ FOTO: captură video YouTube @Euronews România
Daniel David, despre orele remediale: „Hai să-i lăsăm pe profesori să decidă. Nu vă așteptați ca ministrul să le spună exact ce să facă în fiecare clasă./ FOTO: captură video YouTube @Euronews România

În contextul organizării orelor remediale în școli, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat că nu va dicta pentru fiecare clasă ce metode să folosească profesorii. 



Daniel David a apreciat că profesorii cunosc realitățile din clasele lor și pot decide ce tip de ore remediale sunt necesare: consolidare, corectare sau perfecționare. 

El a insistat că aceste ore trebuie să fie orientate spre formarea de competențe, nu doar repetiții mecanice: „vei consolida lucrurile învățate, corectezi lucrurile pe care ar fi trebuit să le înveți, dar nu le-ai învățat sub aspectul competențelor.”

Ministrul a spus că are încredere că profesorii vor găsi opțiuni diverse, atâta timp cât respectă reglementările

„Eu cred că fiecare profesor știe ce are în clasă și știe că unii copii au nevoie de remedial pentru a corecta ce n-au dobândit. Alții au nevoie de pregătire pentru performanță. Cu toți aș face dacă eu aș fi profesor utilizarea competențelor în viața de zi cu zi. Hai să-i lăsăm pe ei să decidă. Nu vă așteptați ca ministrul să le spună exact ce să facă în fiecare clasă.

Am încredere că vor știi ce să facă. Dacă respectă reglementările, eu n-am o problemă cu opțiunile lor diverse”, a precizat ministrul, potrivit Edupedu.

Începând cu anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii din învățământul primar vor avea incluse obligatoriu câte 2 ore săptămânal de activitate remedială, conform Legii nr. 141/2025, cunoscută și sub numele de „Legea Bolojan”. 

Potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial prin Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 6.423 din 24 septembrie 2025, elevii care participă la programul remedial au absențele consemnate într-un catalog special, distinct de catalogul obișnuit.

Profesorii care predau aceste ore își trec activitatea într-o condică de prezență specifică programului remedial, iar părinții sau reprezentanții legali trebuie informați cu privire la absențele acumulate de elev. 

Metodologia detaliază și organizarea programului: elevii participă conform unui grafic lunar și sunt grupați de cadrele didactice implicate. 

Creșterea cu 2 ore a normei didactice, efectuată prin Legea 141/2025, marchează prima modificare semnificativă a normei didactice de predare în învățământul preuniversitar după anul 1995. 

Decizia a stârnit reacții în rândul profesorilor: unii semnalează conflicte între noile cerințe și numărul maxim de ore prevăzute de planurile-cadru, lipsa spațiilor pentru organizare suplimentară sau criterii clare pentru introducerea orelor remediale. 

Sindicatele din învățământ au anunțat că se pregătesc noi acțiuni de protest dacă măsurile impuse nu vor fi discutate sau modificate de autorități.

Documentul oficial stabilește că elevii participă la programul de învățare remedială în baza unui grafic lunar. Absențele elevilor se trec într-un catalog special, apoi învățătorii informează părinții.

Art. 7. — „(1) Elevii participă la Programul ÎR, conform orarului și grupelor constituite de cadrul didactic, în baza unui grafic lunar.

(2) Prezența elevilor la Programul ÎR este urmărită de către cadrele didactice implicate în desfășurarea Programului ÎR. Absențele elevilor se consemnează într-un catalog special, aferent Programului ÎR. Învățătorul/Profesorul pentru învățământ primar informează părinții/reprezentanții legali cu privire la absențele acumulate de elevi”, potrivit metodologiei.

Activitatea învățătorilor, în cadrul programului de învățare remedială, este consemnată în condica de prezență:

Art. 7. — „(3) Activitatea didactică desfășurată de personalul didactic de predare, încadrat în unitatea de învățământ cu contract de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată, în cadrul Programului ÎR este consemnată în condica de prezență.”

CITEȘTE ȘI

Învățătorii vor corecta din timp dificultățile copiilor la scris, citit și numărat. Orele remediale la clasa pregătitoare durează 30-35 de minute

Orele remediale devin obligatorii, iar absențele elevilor sunt trecute într-un catalog separat

„Și uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel