Profesorii spun că mulți părinți nu mai „educă” cu adevărat, iar școala ajunge să preia rolul de mamă și de tată

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Profesorii spun că mulți părinți nu mai „educă” cu adevărat, iar școala ajunge să preia rolul de mamă și de tată / FOTO: freepik.com @Jomkwan
Profesorii spun că mulți părinți nu mai „educă” cu adevărat, iar școala ajunge să preia rolul de mamă și de tată / FOTO: freepik.com @Jomkwan

Tot mai mulți profesori observă că părinții lasă o mare parte din responsabilitatea educației pe umerii școlii.



Deși dascălii sunt adesea considerați „al doilea părinte”, această idee se schimbă rapid. Profesorii trebuie să aibă grijă de zeci de copii în același timp, nu doar de unul, ceea ce le limitează timpul și energia.

Un utilizator Reddit, u/dabmaster0204, a întrebat: „De ce credeți că părinții nu mai sunt motivați să se ocupe cu adevărat de copii?” Întrebarea a devenit virală, iar numeroși profesori din întreaga lume au răspuns.

Părinți obosiți și prea ocupați

Unul dintre răspunsuri arată că problema apare mai ales în familiile în care ambii părinți lucrează. În trecut, cel puțin unul dintre părinți rămânea acasă pentru a se ocupa de copii. Acum, costurile ridicate și schimbările sociale au dus la situația în care părinții se întorc acasă obosiți, iar în loc să impună reguli, preferă să-i distreze pe copii sau să mențină liniștea.

Profesorii spun că mulți copii sunt dependenți de tablete și telefoane, pentru că părinții le oferă tehnologia ca metodă de calmare. În plus, mulți adulți se tem să impună limite de teamă să nu-și supere copiii.

Lipsa de repere și consecințe sociale

Un alt utilizator a pus problema într-un context mai larg, vorbind despre o „descompunere socială”. El a scris că atunci când societatea este condusă de oameni egoiști și lipsiți de principii, părinții pierd reperele morale necesare pentru a-și crește copiii.

„Cum poți educa bine copiii într-o lume condusă de oameni care trișează și se gândesc doar la ei?”, a întrebat acesta.

Studiile confirmă tendința

Concluziile profesorilor sunt susținute și de un studiu realizat de Mingzhi Mao, Lijun Zang și Haifeng Zhang. Cercetarea arată că absența părinților afectează dezvoltarea copiilor, iar profesorii ajung să compenseze aceste lipsuri. Pe termen scurt, acest lucru ajută copilul, dar pe termen lung duce la suprasolicitarea și epuizarea cadrelor didactice.

Profesorii joacă un rol important în formarea copiilor, dar nu pot prelua întreaga responsabilitate. Dacă părinții nu se implică activ, sistemul educațional riscă să se bazeze pe oameni care nu mai au resursele necesare pentru a oferi sprijinul de care copiii au nevoie.

VEZI ȘI:

„Creierul copilului în școala primară se află într-un stadiu în care încă mai face 25%-30% eroare pe pagină chiar dacă el știe”. Oana Moraru explică de ce elevul din primar greșește, chiar dacă știe

De ce „a avea răspunsul” nu mai este cheia succesului școlar. Ce abilitate contează azi cu adevărat pentru elevi

Lecția emoționantă a unei învățătoare de clasa a IV-a care a impresionat mii de părinți: „Durerea nu umple doar inima” / VIDEO

Trei tipuri de abilități sociale pe care copiii nu le învață în școală, dar contează mult în viață

Generațiile noi de copii vin fără aceste două abilități fundamentale. O învățătoare explică ce facem greșit: „Vor totul repede și ușor”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel