Conform celui mai recent raport al Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), unul dintre punctele slabe în anul şcolar 2025-2026 este nerespectarea graficului de asistenţe la ore de către directorii unităţilor de învăţământ, directorii adjuncţi şi responsabilii comisiilor de curriculum.
Documentul managerial al ISMB subliniază că activităţile de asistenţă la ore şi participare la extracurriculare prevăzute în planurile unităţilor nu sunt respectate sistematic.
Printre alte deficienţe identificate: documente sumare ale comisiilor pentru curriculum, infrastructură umană/materială insuficient adaptată la modificările curriculare, suprapuneri de responsabilităţi care afectează monitorizarea.
Documente sumare, nepersonalizate instituțional, ale comisiei pentru curriculum din unitățile de învățământ (plan managerial; analiza de nevoi pentru proiectarea ofertei de CDȘ din anul școlar următor;
analiză a calității și eficienței opționalelor implementate la nivelul unității/instituției de învățământ; raportul privind calitatea și eficiența opționalelor desfășurate în unitatea de învățământ);
Caracter sumar al rapoartelor anuale ale comisiilor şi compartimentelor din unitățile de învățământ;
Măsuri insuficiente pentru asigurarea parcurgerii integrale a programei școlare prin modalități alternative, stabilite și aprobate de CA din unitățile de învățământ;
Nerespectarea graficului de asistențe la ore și de participare la diverse activităţi educative extracurriculare şi extraşcolare din unitatea/instituția de învăţământ de către directori, directori adjuncți, responsabilii comisiilor pentru curriculum;
Calitatea tematicii şi graficului şedinţelor consiliului profesoral și consiliului de administrație din unitățile de învățământ;
Neconcordanțe între PDI/PAS, nevoile și cererile beneficiarilor și partenerilor din comunitate, resursele existente și planificarea activităților extracurriculare;
Derularea unui număr mic de activități de învățare specifice educației interculturale pentru diversitate, dezvoltate pentru și la inițiativa minorităților existente în unitatea/instituția de învățământ și în comunitate;
Derularea unui număr mic de activități de învățare (în cadrul disciplinelor din trunchiul comun, curriculum-ului la decizia școlii și/sau prin activitățile extracurriculare), care să vizeze antepreșcolarii/preșcolarii/elevii aparținând grupurilor dezavantajate/vulnerabile existente în școală;
Derularea unui număr mic de activități de învățare menite să facă tranziția între niveluri (etape) ale învățământului (antepreșcolar, preșcolar, primar, gimnazial, liceal/profesional) mai facilă pentru copii/elevi;
Posibile modificări ale curriculumului național, neînsoţite de racordarea infrastructurii umane şi materiale (formarea cadrelor didactice si existenţa materialelor didactice auxiliare);
Vulnerabilizarea activității de monitorizare şi control a I.S.M.B. ca urmare a numeroase suprapuneri de activităţi, a solicitărilor MEC, a calendarelor concursurilor/examenelor școlare naţionale/olimpiadelor şcolare, potrivit Edupedu.
CITEȘTE ȘI
Înscrieri deschise pentru programul „Matematică Remedial” până pe la această dată
Profesorii de matematică vor aloca 25 % din ore pentru remediere și aprofundare, în noul an școlar
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.