Revolta profesorilor față de noile reguli privind temele pentru acasă: „Eu nu mă pot duce în pauză să fac o ședință cu colegii mei: dă-le tu 3 exerciții, că eu le-am dat 2”

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Revolta profesorilor față de noile reguli privind temele pentru acasă: „Eu nu mă pot duce în pauză să fac o ședință cu colegii mei: dă-le tu 3 exerciții, că eu le-am dat 2”
/ FOTO: freepik.com@freepik
Revolta profesorilor față de noile reguli privind temele pentru acasă: „Eu nu mă pot duce în pauză să fac o ședință cu colegii mei: dă-le tu 3 exerciții, că eu le-am dat 2” / FOTO: freepik.com@freepik

Profesoara de limba română Adina Papazi, de la Colegiul Național I. L. Caragiale din București, și-a exprimat nemulțumirea față de propunerile de reglementare a temelor pentru acasă, declarând că nu poate ține ședințe cu colegii în pauză pentru a coordona temele.



Ea consideră că este imposibil să se măsoare și să se echilibreze efortul elevilor în acest mod. Papazi argumentează că fiecare profesor dă teme după un ritm diferit și că nu există o metodă realistă de a „contoriza” timpul petrecut de elevi pentru teme, având în vedere că viteza de lucru variază foarte mult de la un copil la altul.

„Niciodată nu vei putea să faci acest lucru. Este o utopie. Eu nu mă pot duce în pauză să fac o ședință cu colegii mei: dă-le tu 3 exerciții, că eu le-am dat 2. Ale mele valorează 5 minute și ale tale 6 minute, plus că ritmul fiecărui copil este altul. Nu ai cum să contorizezi așa ceva”, a spus Adina Papazi, la TVRINFO.

Pe de altă parte, Raluca Răducanu, directoare adjunctă a unui liceu teoretic, susține că noile reglementări au fost impuse în principal din presiunea părinților, care cer un timp mai scurt alocat temelor, în timp ce îi înscriu pe copii în activități extracurriculare intense și meditații.

„Toate aceste reglementări cred că au fost făcute, în primul rând, la presiunea părinților care, pe de o parte, cer ca timpul alocat temelor să fie mai scurt. Pe de altă parte, își duc propriii copii în tot felul de activități care îi suprasolicită. Cu cât cresc, îi duc la sisteme de meditații, de pregătire suplimentară, foarte obositoare”, a spus Raluca Răducanu, potrivit sursei citate.

Aceste afirmații vin pe fondul unui proiect al Ministerului Educației care stabilește reguli clare pentru teme: profesorii și diriginții trebuie să supravegheze respectarea unui timp maxim zilnic pentru teme, iar feedback-ul elevilor și al părinților trebuie colectat anual.

CITEȘTE ȘI

Noile reguli pentru temele pentru acasă, publicate de Daniel David: O oră pentru primar, două ore pentru gimnaziu, iar temele de vacanță devin opționale / PROIECT

Gafa care a pus Ministerul Educației în dificultate: document oficial cu greșeli gramaticale

Lupta pentru putere în formarea didactică. Prof. Papadima: „N-a venit nimeni, de când s-a vehiculat ideea masteratului didactic obligatoriu, să ne întrebe «băi, voi cum ați făcut în ăștia 20 de ani?»”

Modificări importante în Legea învățământului preuniversitar: Cadrele didactice și personalul auxiliar pot fi detașate în Ministerul Educației și la structurile locale

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel