Un studiu Harvard arată că cei mai de succes elevi nu sunt cei cu note mari, ci cei care stăpânesc aceste două abilități sociale

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Un studiu Harvard arată că cei mai de succes elevi nu sunt cei cu note mari, ci cei care stăpânesc aceste două abilități sociale / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro
Un studiu Harvard arată că cei mai de succes elevi nu sunt cei cu note mari, ci cei care stăpânesc aceste două abilități sociale / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Un studiu realizat de Harvard arată că elevii care stăpânesc două abilități sociale fundamentale au șanse mult mai mari să aibă succes în școală și în viață decât cei care excelează doar la învățătură.



Aceste abilități nu doar că îmbunătățesc performanțele academice, dar contribuie și la dezvoltarea unor relații sănătoase și la gestionarea eficientă a emoțiilor.

Ce spun studiile Harvard despre succesul școlar

SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm

Cercetările din cadrul Harvard Graduate School of Education subliniază importanța învățării socio-emoționale (SEL) în educație. Acestea arată că abilitățile precum autoreglarea și empatia nu doar că îmbunătățesc performanțele academice, dar contribuie și la dezvoltarea unor relații sănătoase și la gestionarea eficientă a emoțiilor, notează Harvard Graduate School of Education.

Autoreglarea

Autoreglarea se referă la capacitatea de a-ți controla emoțiile, comportamentele și gândurile în fața provocărilor, pentru a atinge obiectivele.

Elevii care dezvoltă această abilitate sunt mai capabili să facă față stresului, să rezolve conflictele și să rămână motivați în fața dificultăților.

Studiile arată că autoreglarea este un predictor puternic al succesului academic și personal, conform sursei citate.

Empatia

Empatia este abilitatea de a înțelege și de a împărtăși sentimentele altora. Elevii empatici sunt mai capabili să colaboreze, să comunice eficient și să construiască relații pozitive cu colegii și profesorii.

Această abilitate contribuie la un climat școlar pozitiv și la dezvoltarea unor abilități sociale esențiale pentru succesul în viață.

Ce pot face părinții pentru a sprijini dezvoltarea acestor abilități?

SURSA FOTO: freepik.com @aspsvz

Părinții joacă un rol important în dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale copiilor. Iată câteva sugestii pentru a sprijini acest proces:

Modelarea comportamentului

Copiii învață prin observație. Dacă părinții își gestionează emoțiile și relațiile într-un mod sănătos, copiii vor învăța să facă la fel.

Discuții deschise despre emoții

Încurajați copiii să vorbească despre sentimentele lor. Acest lucru le dezvoltă conștiința emoțională și empatia.

Stabilirea unor rutine consistente

Rutinele oferă copiilor un sentiment de siguranță și ajută la dezvoltarea autoreglării.

Încurajarea rezolvării conflictelor

Ajutați copiii să găsească soluții pașnice la conflictele lor, dezvoltându-le abilități de negociere și empatie.

VEZI ȘI:

Învățător: „Când văd caietul copilului, îmi dau seama imediat cum va progresa în școală”

Elevii care nu învață aceste 3 abilități în ciclul primar ajung să aibă dificultăți mari în adolescență, potrivit psihologilor și specialiștilor în educație

Stilul de parenting nr. 1 pentru a crește copii inteligenți într-o lume obsedată de tehnologie, conform unui expert în psihologie: „Le oferă cele mai bune șanse să devină oameni independenți!”

Un profesor universitar de la Yale spune, după ani de cercetări, care e cel mai bun predictor al succesului la școală: „Nu e doar teorie!”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel