Orele remediale devin obligatorii, iar absențele elevilor sunt trecute într-un catalog separat

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Orele remediale devin obligatorii, iar absențele elevilor sunt trecute într-un catalog separat / foto: freepik.com@freepik
Orele remediale devin obligatorii, iar absențele elevilor sunt trecute într-un catalog separat / foto: freepik.com@freepik

Începând cu anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii din învățământul primar vor avea incluse obligatoriu câte 2 ore săptămânal de activitate remedială, conform Legii nr. 141/2025, cunoscută și sub numele de „Legea Bolojan”. 



Potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial prin Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 6.423 din 24 septembrie 2025, elevii care participă la programul remedial au absențele consemnate într-un catalog special, distinct de catalogul obișnuit.

Profesorii care predau aceste ore își trec activitatea într-o condică de prezență specifică programului remedial, iar părinții sau reprezentanții legali trebuie informați cu privire la absențele acumulate de elev. 

SURSA FOTO: freepik.com @undrey

Metodologia detaliază și organizarea programului: elevii participă conform unui grafic lunar și sunt grupați de cadrele didactice implicate. 

Creșterea cu 2 ore a normei didactice, efectuată prin Legea 141/2025, marchează prima modificare semnificativă a normei didactice de predare în învățământul preuniversitar după anul 1995. 

Decizia a stârnit reacții în rândul profesorilor: unii semnalează conflicte între noile cerințe și numărul maxim de ore prevăzute de planurile-cadru, lipsa spațiilor pentru organizare suplimentară sau criterii clare pentru introducerea orelor remediale. 

Sindicatele din învățământ au anunțat că se pregătesc noi acțiuni de protest dacă măsurile impuse nu vor fi discutate sau modificate de autorități.

Documentul oficial stabilește că elevii participă la programul de învățare remedială în baza unui grafic lunar. Absențele elevilor se trec într-un catalog special, apoi învățătorii informează părinții.

Art. 7. — „(1) Elevii participă la Programul ÎR, conform orarului și grupelor constituite de cadrul didactic, în baza unui grafic lunar.

(2) Prezența elevilor la Programul ÎR este urmărită de către cadrele didactice implicate în desfășurarea Programului ÎR. Absențele elevilor se consemnează într-un catalog special, aferent Programului ÎR. Învățătorul/Profesorul pentru învățământ primar informează părinții/reprezentanții legali cu privire la absențele acumulate de elevi”, potrivit metodologiei.

Activitatea învățătorilor, în cadrul programului de învățare remedială, este consemnată în condica de prezență:

Art. 7. — „(3) Activitatea didactică desfășurată de personalul didactic de predare, încadrat în unitatea de învățământ cu contract de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată, în cadrul Programului ÎR este consemnată în condica de prezență.”

CITEȘTE ȘI

Ministerul Educației anunță aprobarea metodologiei pentru organizarea orelor de învățare remedială în școlile primare, obligatorii din 2025-2026

Prof. Claudia Chiru, după declarațiile ministrului despre cele două ore remediale: „O gravă confuzie pedagogică”

Daniel David, mesaj pentru oamenii Educației, ca de la profesor la profesor: „Știu că schimbarea de paradigme sperie. Nu trebuie să ne temem!” / VIDEO

„Și uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel