Învățătorii vor corecta din timp dificultățile copiilor la scris, citit și numărat. Orele remediale la clasa pregătitoare durează 30-35 de minute

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Învățătorii vor corecta din timp dificultățile copiilor la scris, citit și numărat. Orele remediale la clasa pregătitoare durează 30-35 de minute / FOTO: Freepik.com@gpointstudio
Învățătorii vor corecta din timp dificultățile copiilor la scris, citit și numărat. Orele remediale la clasa pregătitoare durează 30-35 de minute / FOTO: Freepik.com@gpointstudio

Conform Metodologiei de organizare a orelor de învățare remedială în învățământul primar, orele remediale la clasa pregătitoare au o durată de 30-35 de minute și au un rol preventiv și formativ, menite să identifice și să corecteze din timp dificultățile elevilor la citire, scriere și numărare. 



Din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii din învățământul primar au în atribuțiile postului două ore pe săptămână dedicate activităților remediale, obligație stabilită prin Legea nr. 141/2025.

Învățătorii au responsabilitatea de a depista din timp dificultățile de învățare ale fiecărui copil și de a interveni prin activități adaptate nevoilor acestuia. Participarea elevilor la orele remediale este gratuită și se realizează fie la solicitarea scrisă a părinților, fie la recomandarea cadrului didactic.

Conform metodologiei, aceste ore se desfășoară de două ori pe săptămână, înainte sau după programul școlar obligatoriu, fără a fi notate sau evaluate prin calificative.

Orele remediale pentru elevii din clasa pregătitoare:

SURSA FOTO: Freepik.com@eyeem

Au rol preventiv și formativ, nu doar de corectare, remedial.Se concentrează pe deprinderile de bază: comunicare orală, inițiere în scris, citire, înțelegerea mesajului oral sau scris.

Vizează literația funcțională și competențele de prealfabetizare și prematematice.

Pun accent pe dezvoltarea atenției, memoriei, motricității fine și coordonării vizual-motorii prin activități interactive și ludice.

Stimulează interesul pentru învățare și încrederea în sine prin experiențe pozitive, accesibile și motivante.

Ajută copilul să se integreze în colectivul clasei, prin activități de grup, respectarea regulilor și cooperare.

Prevederile din metodologia oficială referitoare la orele remediale pentru clasa pregătitoare

La clasa pregătitoare și la clasa I, activitățile acoperă 30-35 de minute, restul de timp fiind destinat activităților liber alese, recreative, conform Art. 2

Pentru elevii din clasa pregătitoare, intervenția remedială are rol preventiv și formativ, axându-se pe consolidarea deprinderilor de bază, premisă în vederea formării unor competențe fundamentale necesare pentru parcursul școlar viitor, potrivit Art 4 (6):

a) consolidarea deprinderilor de comunicare orală și inițierea dezvoltării limbajului scris, prin activități ludice și conversaționale adaptate nivelului de vârstă;

b) corectarea și compensarea dificultăților observate în citirea, scrierea și înțelegerea mesajului oral sau scris;

c) consolidarea deprinderilor de literație funcțională pentru a sprijini progresul școlar și incluziunea educațională;

d) stimularea interesului pentru lectură și comunicare ca instrumente de învățare și dezvoltare personală;

e) formarea competențelor de prealfabetizare și a celor prematematice, ca bază pentru achizițiile viitoare;

f) dezvoltarea atenției, memoriei, motricității fine și a coordonării vizual-motorii, prin activități interactive;

g) stimularea interesului pentru învățare și întărirea încrederii în sine, prin experiențe de învățare pozitive, accesibile și motivante; 

h) facilitarea integrării în colectivul clasei, prin activități de grup, cooperare, respectarea regulilor și dezvoltarea relațiilor interpersonale 

Ce ar trebui să facă învățătorii în aceste ore, conform metodologiei

Învățătorii trebuie să aplice metode diferențiate pentru a consolida deprinderile de bază și a corecta din timp eventualele dificultăți, lucrând cu copiii prin activități ludice, interactive și de grup.

Identifică dificultățile elevilor de comunicare, motricitate, citire/scriere).Corectează și compensează dificultățile observate, cu feedback imediat și adaptat.Stimulează interesul pentru lectură, comunicare și matematică prin proiecte simple, jocuri educative, experimente.Sprijină integrarea socială a copiilor prin activități de grup și dezvoltarea relațiilor interpersonale.Oferă suport emoțional și încurajează autoevaluarea și încrederea în sine.Colaborează cu consilierii școlari și specialiștii dacă observă tulburări de învățare sau de comportament.

CITEȘTE ȘI

Orele remediale devin obligatorii, iar absențele elevilor sunt trecute într-un catalog separat

Ministerul Educației anunță aprobarea metodologiei pentru organizarea orelor de învățare remedială în școlile primare, obligatorii din 2025-2026

Daniel David, mesaj pentru oamenii Educației, ca de la profesor la profesor: „Știu că schimbarea de paradigme sperie. Nu trebuie să ne temem!” / VIDEO

Prof. Claudia Chiru, după declarațiile ministrului despre cele două ore remediale: „O gravă confuzie pedagogică”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel