„Și uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare

Data actualizării: | Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
„Si uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @jet-po
„Si uite cum mor profesorii de grija învățătorilor!” Nemulțumirile și tensiunile vechi ale cadrelor didactice explodează după creșterea normei de predare / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @jet-po

Creșterea normei de predare cu două ore, decisă în această vară, a stârnit tensiuni între profesori. Cadrele didactice de gimnaziu și liceu se întreabă cum vor respecta învățătorii această nouă obligație.



Profesorii care predau 18 ore trebuie acum să predea 20. Norma a crescut și pentru învățători, care sunt obligați să desfășoare două ore de învățare remedială.

Unii învățători spun că orele remediale sunt greu de aplicat la clasa pregătitoare, unde abia au cunoscut elevii. Alții precizează că astfel de activități existau deja, adaptate nevoilor copiilor.

Profesorii critică lipsa de echitate. „Avem același salariu, noi 20 de ore, ei 15-17”, spune unul dintre ei, potrivit Adevărul. Unele discipline sunt predate de alți profesori, astfel încât învățătorii au mai puține ore decât colegii din gimnaziu sau liceu.

O învățătoare explică: „Lucrez cu copiii exerciții selectate în funcție de ce am observat în timpul lecțiilor. De exemplu, astăzi un băiețel mi-a spus că vrea exerciții de Lumina Math. Și voi face asta săptămâna viitoare”.

„Si uite cum mor profesorii de grija învățătorilor! De fapt, de la scumpii noștri colegi de gimnaziu a pornit ideea cu remedialele la ciclul primar. Ce fel de remediale să facem la clasa pregătitoare, în condițiile în care acești copii nu pot sta nici 2 ore la măsuțe? Ce să remediem?” întreabă o profesoară pentru învățământul primar.

O altă învățătoare, cu 36 de ani experiență, adaugă: „Am făcut astfel de ore de multe ori, nu pentru că le cerea ministrul, ci pentru că erau copii care aveau nevoie de ajutor. Anunțam părinții și gata, fără planuri complicate sau hârțoage.”

Critici și tensiuni pe rețelele sociale

Alți colegi atrag atenția că proiectele „care dau bine pe hârtie” devin mai importante decât nevoile copiilor. „La această vârstă, un copil să dea randament cinci ore pe zi?”, confirmă un profesor din învățământul primar.

Unii comentatori reproșează că învățătorii uită „curba de efort” când organizează activități after-school plătite. „Îi duceți dumneavoastră părinții la after, nu îi ia nimeni cu forța”, răspunde un cadru didactic. „After este opțional, remedialul este obligatoriu”.

O învățătoare din mediul rural explică: „La țară nu există after-school sau meditații. Am făcut ore remediale voluntar, pentru copii, timp de cinci ani. Cele mai frumoase emoții le-am trăit acolo, când elevii mi-au adus o floare la finalul clasei a IV-a”.

Ce presupun orele remediale

Programul de Învățare Remedială sprijină elevii cu dificultăți sau decalaje în competențe. Se organizează în grupe mici, 6-12 elevi, pentru învățare diferențiată și colaborativă. Activitățile pot fi remediale, de consolidare sau de aprofundare și extindere.

Orele se desfășoară înainte sau după programul școlar, două zile pe săptămână, câte 45 de minute. Se desfășoară în spații autorizate, nu în locuințele cadrelor didactice sau sediile partidelor.

Participarea elevilor se face cu acordul părinților. Nu se acordă note și profesorul nu poate refuza elevii, dar poate recomanda frecventarea acelor ore.

VEZI ȘI:

„Salariul nu scade, timpul de lucru rămâne acelaşi!” Ministrul Daniel David, mesaj pentru profesori: „40 de ore pe săptămână, doar că în cadrul lor nu mai predai 18 ore pe săptămână, predai 20”

„Pachețelul la școală e strategie, tată!” Dragoș Pătraru, apel către profesori: „Luați-vă pauză ca să mâncați împreună cu copiii, să vedeți ce are fiecare la pachet, să vedeți cine n-are pachet”

Ministrul Daniel David deschide cutia Pandorei: „Școala din România e un eșec, dar 99% dintre profesori primesc calificativul «foarte bine». Vi se pare normal?”

De la o idee din străinătate, la un proiect de succes în România: Orașul în care copiii merg pe jos la școală și nu se mai formează blocajele matinale

Daniel David a anunțat că are în vedere schimbări majore în 2026: „Cred într-o descentralizare în zona Educaţiei. Nu aş vrea ca orice modificare de acest tip să ducă din nou la scandaluri naţionale”

Daniel David, după creșterea normei didactice: „Pentru copii este mai bine, în sensul că vor avea acces la mai mulți profesori calificați și mai mult timp de interacțiune cu aceștia”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel