Un videoclip în care un elev îşi agresază verbal-şi fizic profesorul, în sala de clasă, a devenit viral pe reţelele sociale.
Conform informaţiilor furnizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş‑Severin, incidentul s-a petrecut în anul 2022, într-o şcoală din municipiul Caransebeş (judeţul Caraş‑Severin), când profesorul i-ar fi luat telefonul elevului. Ulterior, elevul l-a îmbrâncit şi l-a înjurat pe cadru didactic.
„La momentul producerii incidentului, polițiștii nu au fost sesizați nici de către unitatea de învățământ, nici de către cadrul didactic. Situația a fost gestionată la nivelul școlii, iar elevul a fost sancționat disciplinar conform regulamentului intern”, se arată în comunicatul emis de IPJ Caraș-Severin, potrivit Agerpres.
În filmare se observă cum un elev, vizibil nervos pentru că profesorul i-ar fi luat telefonul, îl confruntă agresiv pe cadrul didactic, cerându-i să-i înapoieze aparatul, în timp ce mai mulți colegi asistă la scenă. Într-un moment de tensiune, elevul îl îmbrâncește și îl prinde de la spate pe profesor, după care, odată ce acesta îi returnează telefonul, îl înjură.
Polițiștii au făcut apel la responsabilitate privind distribuirea imaginilor, atrăgând atenția că răspândirea unor înregistrări scoase din context poate duce la interpretări greșite și la amplificarea tensiunilor sociale.
Daniel David, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a reacţionat public, declarând că ministerul monitorizează atent astfel de cazuri de violenţă în şcoli şi că „vor fi introduse măsuri suplimentare acolo unde este nevoie, pe baza feedback-ului primit din sistemul educaţional”.
El a subliniat importanţa unei cooperări eficiente între elevi, profesori şi părinţi, precizând că educaţia modernă se construieşte pe această „triadă elev-profesor-părinte”, în care rolurile sunt complementare, nu identice.
„Educația modernă, al cărei rol este de a forma competențe relevante, se co-creează în ecosisteme educaționale complexe, unde la bază avem triada elev-profesor-părinte: aceasta funcționează într-un cadru mai general, care include autoritățile (locale/naționale) și mediul socio-economic.
Dar „co-crearea” nu înseamnă că avem același rol, ci că rolurile complementare trebuie să interacționeze eficient în beneficiul copiilor și al sistemului educației.
Deși, în general, relațiile între acești actori sunt bune, observ în spațiul public prea des și comportamente disfuncționale între acești actori. Știu că presiunea socială (conflicte/polarizări/exprimări și manifestări publice inadecvate/atitudini extremiste) este mare, iar aceasta influențează și școala, dar noi trebuie să fim model pentru societate, și nu invers!”, a declarat Daniel David, potrivit Edupedu.
CITEȘTE ȘI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.