Daniel David: „Peste 99,5 sau 99,6% dintre profesori au calificativul Foarte Bine. E anormal, în condițiile în care școala produce 40 și ceva la sută analfabetism funcțional”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Daniel David: „Peste 99,5 sau 99,6% dintre profesori au calificativul Foarte Bine. E anormal, în condițiile în care școala produce 40 și ceva la sută analfabetism funcțional” / FOTO: captură video YouTube @Lectia de Azi
Daniel David: „Peste 99,5 sau 99,6% dintre profesori au calificativul Foarte Bine. E anormal, în condițiile în care școala produce 40 și ceva la sută analfabetism funcțional” / FOTO: captură video YouTube @Lectia de Azi

Relația dintre ministrul Daniel David și corpul profesoral a fost una tensionată în ultimele luni, marcată de proteste de stradă și dezbateri aprinse în spațiul public. În cadrul unui interviu, ministrul nu a ezitat să critice anumite comportamente ale cadrelor didactice, punând sub semnul întrebării relevanța actualului sistem de evaluare a profesorilor, care pare să ascundă realitatea sub preș.



Ministrul Educației Daniel David s-a declarat deranjat nu de faptul că profesorii protestează, ci de modul în care unii dintre aceștia aleg să se exprime public.

El a atras atenția că tonul agresiv și limbajul neadecvat riscă să compromită imaginea întregii bresle în fața elevilor și a părinților,.

Paradoxul evaluării: 99% performanță, 50% analfabetism funcțional

Unul dintre cele mai puternice argumente ale ministrului pentru necesitatea reformei evaluării profesorilor este discrepanța uriașă dintre calificativele cadrelor didactice și rezultatele elevilor.

„Peste 99,5 sau 99,6% dintre profesori au calificativul Foarte Bine [...] Este o combinație de lipsă de rigoare în evaluare, lipsă de proceduri clare”, a explicat ministrul. David consideră acest procent „anormal”, în condițiile în care „școala produce, hai să spunem conservator vorbind, 40 și ceva la sută analfabetism funcțional”.

Ministrul sugerează că actualele inspecții sunt adesea o formalitate, făcând aluzie la „celebrul protocol cu platouașe”, și propune introducerea feedback-ului din partea elevilor și părinților ca parte a procesului de evaluare, o idee întâmpinată cu reticență de sistem.

Sindicatele și nevoia de restart

Deși recunoaște dreptul sindicatelor la protest și boicot, Daniel David le invită să fie partenere în construcția unor noi paradigme, avertizând că blocarea reformelor va afecta pe toată lumea.

„Sper să înțeleagă și sper ca să le treacă supărarea în următoarele luni, când vor înțelege că dacă nu schimbăm acest sistem ne va fi rău tuturor”, a spus el. Totuși, ministrul rămâne optimist, observând că, în ciuda zgomotului din spațiul public, marea majoritate a profesorilor și-au continuat activitatea la clasă: „Sistemul totuși din 8 iulie a mers înainte... simt că este de unde să construiești”.

CITEȘTE ȘI:

Daniel David: „Temele pentru acasă, o corvoadă! Voi semna mâine două ordine importante!”

Ministrul Educației Daniel David: „Măsurile fiscal-bugetare au zguduit deja vechile paradigme. Nimeni nu mai este mirat că discutăm despre 8 ore timpul de lucru”

Daniel David: „Cred că anul viitor va trebui să facem ordine mult mai clară în diversele competiţii care există”

Ministrul Educației Daniel David: „Am încercat să avem programe mai aerisite, uneori, cum se spune, less is more”

Ministrul Educației Daniel David promite reducerea drastică a analfabetismului funcțional prin noul curriculum liceal

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel