La scurt timp după ce Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat noile programe şcolare pentru liceu, ministrul Daniel David explică menirea modificărilor: reducerea presiunii asupra elevilor, dar și asupra profesorilor.
Oficialul afirmă că, în concepţia noii abordări curriculare, „less is more”: un conţinut mai compact, dar relevant și semnificativ, de aceea 25 % din timpul alocat fiecărei discipline va fi dedicat nu predării tradiționale, ci activităților remediale, consolidării cunoștințelor, aprofundării și reciclării competenţelor.
Scopul acestei măsuri este dublu: pe de o parte, să permită elevilor să înveţe şi să înţeleagă temeinic materia, să corecteze eventualele lacune; pe de altă parte, să reducă stresul de predare pentru profesori, oferindu-le spaţiu de interacțiune reală cu elevii, nu doar parcurgerea mecanică a conținutului. „Astfel încât procesul educațional să fie nu doar eficient, ci să se desfășoare într-un cadru cât mai plăcut”, spune ministrul.
„În noul curriculum, de exemplu, de la nivelul liceului, am încercat să avem programe mai aerisite, uneori, cum se spune, less is more, adică mai puțin poate să însemne mai mult, dacă faci lucrurile relevant și duci conținuturi relevante”, a transmis ministrul Daniel David, la Radio România Actualități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.