Inteligența Artificială poate sprijini școala, dar nu o poate înlocui. Prof. Mircea Miclea: „Cred că asta ar trebui scris pe frontispiciul fiecărei școli!”

Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Inteligența Artificială poate sprijini școala, dar nu o poate înlocui. Prof. Mircea Miclea: „Cred că asta ar trebui scris pe frontispiciul fiecărei școli!” / FOTO: captură video YouTube @Teach4u Romania
Inteligența Artificială poate sprijini școala, dar nu o poate înlocui. Prof. Mircea Miclea: „Cred că asta ar trebui scris pe frontispiciul fiecărei școli!” / FOTO: captură video YouTube @Teach4u Romania

Prof. Mircea Miclea, fost ministru al Educației, explică rolul școlii în era inteligenței artificiale și spune că libertatea pornește din cunoștințele pe care le ai în minte. El subliniază că școala trebuie să rămână locul unde elevii învață să gândească autonom.



Prima ediție a Festivalului educației a debutat marți la Bistrița, în organizarea Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și Casa Corpului Didactic Bistrița-Năsăud. Deschiderea a avut loc la Centrul cultural municipal, unde profesorul universitar Mircea Miclea a susținut o conferință despre relația dintre educație și inteligența artificială.

Profesorii vor lucra cu tehnologia

Mircea Miclea a explicat că dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale va schimba modul în care funcționează școala. Profesorii vor folosi aceste instrumente pentru sarcini administrative și de pregătire, precum planurile de lecție.

„Inteligența artificială va evolua constant și va face din fiecare dintre profesori un sistem hibrid”, a spus el, subliniind importanța pregătirii cadrelor didactice pentru a lucra eficient cu noile tehnologii.

Cunoașterea rămâne importantă

Fostul ministru al Educației a arătat că rolul școlii nu dispare odată cu dezvoltarea tehnologiei. El a pus accent pe valoarea cunoștințelor și pe formarea gândirii critice.

„Sunt câteva lucruri pe care școala poate să le facă în continuare și trebuie să le facă în continuare, indiferent de ce se întâmplă cu inteligența artificială.

Primul lucru: în ciuda faptului că o să avem acești agenți inteligenți și ne vor da toate soluțiile, școala trebuie să continue să fie un loc în care elevii dobândesc cunoștințe. Cu cât ai mai multe cunoștințe la purtător, în capul tău, cu atât ești mai liber. Cred că ar trebui scris pe frontispiciul fiecărei școli: cu cât e mai multă cunoaștere, cu atât e mai multă libertate. Pentru că, dacă ai cunoaștere la purtător, poți să fii mai autonom, poți să gândești cu mintea ta proprie, poți să compari”, a declarat Mircea Miclea, potrivit Agerpres.

Disciplina și folosirea rațională a tehnologiei

El a subliniat importanța formării capacității de a aplica cunoștințele, de a învăța disciplina și de a folosi inteligența artificială în mod rațional.

Aceste competențe, a spus Miclea, trebuie să rămână priorități ale școlii.

VEZI ȘI:

Cum se va moderniza Educaţia din România în 2025 şi 2026 prin PNRR. Anunțul lui Daniel David

Analiza devastatoare a profesorului Sorin Costreie asupra eșecului sistemului educațional de a pregăti elevii pentru lumea reală: „Este ceva cumplit”

O profesoară româncă povestește realitatea elevilor din Coreea de Sud care merg la școală dimineața, apoi până seara la activități, în timp ce părinții le numără greșelile: „Sunt copii de 7-10 ani!”

Nicușor Dan, despre austeritatea din educație: „Am avut un guvern și o coaliție care a avut de rezolvat această situație și a luat niște măsuri”

9 lucruri pe care profesorii ar vrea să nu le mai facă părinții cu copiii lor: „Așa creezi premise pentru eșec!”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.







pixel