În Coreea de Sud, copilăria începe devreme să semene cu o competiție permanentă. O confirmă și Valentina, profesoară de limba engleză, care predă acolo și care a vorbit despre presiunea uriașă pusă pe umerii elevilor, chiar și atunci când au doar 7 sau 8 ani.
„Sunt profesoară de limba engleză în Coreea de Sud, iar sistemul educațional aici este, da, dur, exact cum îl vedeți prin știri. Din cauza competiției de a fi în top la orice materie sau activitate extracurriculară, scopul fiind admiterea la una dintre cele mai bune universități sau obținerea de burse în străinătate, elevii, încă din clasele primare, sunt nevoiți să frecventeze diferite academii după școală”, a declarat profesoara într-un videoclip pe TikTok.
Copiii de clase primare încep ziua la școală, unde stau între orele 9:00 și 13:00. Apoi, programul lor nu se termină.
„De la 2 până la 6-7 seara, merg la lecții extracurriculare. Cele mai populare sunt engleza, matematica, pictura, muzica, taekwondo sau dansurile”, povestește Valentina.
Dezvoltarea copiilor este pusă pe primul loc, însă ritmul în care se desfășoară totul devine copleșitor.
„Este minunat că există atâtea oportunități. Este important și necesar. Dar să faci asta cinci zile pe săptămână, să ai și teme, iar apoi acasă părinții să urmărească eficiența și rezultatele, mi se pare prea mult. Vorbim de copii de 7-10 ani”, adaugă profesoara.
Valentina spune că încearcă să creeze un spațiu relaxat, unde copiii să vină cu bucurie la orele de engleză.
„Încerc să creez o atmosferă veselă și relaxată, fără multe cerințe, ca să le fie mai ușor. Totuși, recunosc, sunt momente când devin mai strictă și am așteptări ridicate, pentru că asta cer părinții”, confirmă profesoara.
Iar presiunea nu vine doar din partea sistemului, ci și din partea părinților.
Fenomenul are un nume în cultura asiatică: „Tiger Parenting”. Se referă la părinții care cer foarte mult de la copiii lor, chiar și când sunt încă foarte mici.
„Este acceptabil când vorbim despre liceeni care se pregătesc de examene importante și de admiterea la universități bune, dar devine îngrijorător când se aplică la copii din clasele primare”, spune profesoara.
Valentina a împărtășit și câteva situații reale care arată cum această presiune se simte direct asupra copiilor.
„Un băiat din clasa a doua a început academia de engleză de doar două săptămâni. Mama lui ne telefonează zilnic de două-trei ori să întrebe ce exact va învăța copilul, ce a făcut, cum a fost performanța lui, câte greșeli a făcut.
Încă din prima zi l-a obligat să vorbească mult cu mine în engleză și se vedea pe chipul lui cât de presat și incomod se simțea”, povestește profesoara.
„O elevă de 8 ani mă întreabă mereu dacă a făcut bine un exercițiu. Chiar și atunci când îi spun că este normal să greșească, ea povestește că acasă părinții o ceartă și îi spun că nu se străduie suficient. Părinții ei ne sună adesea și spun că nu știu cum învață la noi, pentru că acasă fata declară că este o prostuță. Da, părinții folosesc astfel de cuvinte pentru propriii copii”, adaugă Valentina.
Astfel de episoade, spune Valentina, sunt frecvente și lasă urme adânci în sufletul copiilor.
„Sigur, există și mulți părinți care pun pe primul loc copilăria frumoasă și nu se concentrează doar pe rezultate. Dar situațiile de acest fel frâng inima”, adaugă profesoara.
Coreea de Sud este cunoscută pentru performanțele academice, dar în spatele lor se află un efort colosal al copiilor și al părinților.
@_valentine_1113 Tiger parenting în Coreea de Sud #southkorea #moldova #diaspora ♬ original sound - _valentine_1113
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.