Răspunsul Ministrului Educației la întrebarea cum este posibil ca profesorul de engleză să predea desen și franceză. „Sunt de acord că a ieși din aria curriculară parcă nu este în regulă”

Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Răspunsul Ministrului Educației la întrebarea cum este posibil ca profesorul de engleză să predea desen și franceză. „Sunt de acord că a ieși din aria curriculară parcă nu este în regulă”/ FOTO: Facebook @Ministerul Educației
Răspunsul Ministrului Educației la întrebarea cum este posibil ca profesorul de engleză să predea desen și franceză. „Sunt de acord că a ieși din aria curriculară parcă nu este în regulă”/ FOTO: Facebook @Ministerul Educației

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a fost întrebat cum se face că un profesor de engleză poate preda desen și franceză. 



Ministrul a răspuns că „sunt complet de acord că a ieși din aria curriculară nu este în regulă” și a precizat că „nu este un mecanism introdus de noile măsuri fiscal-bugetare, ci unul care exista și înainte, doar că acum devine mai vizibil”. Declarațiile au fost făcute săptămâna trecută, la Radio Guerrilla.

„Vă spun. În primul rând, acest mecanism există în mediul rural. Nu există în mediul urban. Nu este un mecanism adus de aceste măsuri fiscal-bugetare. Este un mecanism care exista și înainte, doar că acum se vede.

Acum se discută cum este posibil, dar cum a fost posibil în urmă cu 2 ani sau cu 3 ani? Dar sunt absolut de acord că a ieși din aria curriculară parcă nu este în regulă, dar a preda în aceeași arie curiculară fizică-chimie sau filosofie-psihologie-sociologie sunt lucruri normale, iar multe țări așa își formează profesorii.

Noi îi formăm specialiști și îi trimitem direct la gimnaziu, dorind să-i facem pe copii academicieni, ceea ce nu cred este în regulă”, a declarat ministrul Daniel David.

 

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână

pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didacticăexcepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână

profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructoricadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister.

 

CITEȘTE ȘI

Ilie Bolojan, despre bursele elevilor: „În 2015, 4% dintre elevi primeau bursă, în 2024, au primit 62% dintre elevi, în condițiile în care ne împrumutăm”

Moţiune Educaţie: Ministrul Daniel David propune un pact pe zece ani pentru educație și cercetare

Ministerul Educației: „Normele plătite cu ora s-au redus la jumătate în anul școlar 2025-2026”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.






Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel