Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, spune că temele pentru acasă trebuie concepute diferit pentru ca elevii să le accepte și să nu le perceapă ca pe o obligație.
Daniel David consideră că profesorii pot adapta sarcinile astfel încât fiecare copil să primească exact ceea ce îl ajută să înțeleagă materia, fără să simtă presiune inutilă.
Întrebat dacă un elev din ciclul primar ar putea să își finalizeze temele într-o oră, Daniel David a explicat că există modalități flexibile de organizare a activităților.
„Nimeni nu-i opreşte pe profesori, împreună cu părinţii, să gândească temele suplimentare, care însă sunt facultative. Şi dai teme suplimentare în funcţie de ce au nevoie copiii. (...) Eu cred că dacă până acum a fost suficientă o oră şi ar fi trebuit să fie suficientă. Poate fi gândită măsura astfel încât să fie un timp suficient. Fă celelalte lucruri în timpul orelor. Ai tema suplimentară, acolo nu există limite. Dă teme diferenţiate, astfel încât copilul să aprecieze tema, să nu se teamă de tema pentru acasă, să nu fugă şi să nu o vadă ca pe o corvoadă”, a afirmat ministrul Daniel David marți, la Parlament, potrivit Agerpres.
Pe 5 noiembrie, ministrul a semnat ordinul care stabilește modul în care se oferă temele în învățământul preuniversitar. Documentul explică structura temelor și timpul maxim pe care elevii îl pot petrece pentru rezolvarea lor.
Potrivit prevederilor oficiale, temele sunt împărțite în două categorii.
„Tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferenţiat, după cum urmează: tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toţi elevii clasei, tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual diferenţiată, pentru activităţi de recuperare sau de pregătire pentru performanţă.
La nivelul educaţiei timpurii şi la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă. Timpul total alocat la învăţământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră. Pentru toate celelalte niveluri de învăţământ preuniversitar, temele obligatorii pentru acasă nu pot depăşi 2 ore”, a transmis Ministerul Educației într-un comunicat.
Ordinul prevede și o serie de reguli care stabilesc cum se oferă temele mai ample. La o anumită disciplină, o astfel de temă nu poate apărea de mai multe ori în cadrul aceluiași modul de învățare.
În vacanțe, elevii din ciclul primar și gimnazial nu ar trebui să primească teme. Ministerul precizează că profesorii vor colecta anual feedback din partea elevilor și a părinților pentru a evalua utilitatea temelor și pentru a îmbunătăți modul în care acestea sunt gândite.
OFICIAL: Doar trei elevi cu CES într-o clasă
Daniel David a semnat un nou ordin: „Prin acest demers încerc să corectez acest lucru!”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.